Wiadomości OZE Dwa nowe autobusy-hybrydy od Volvo na targach w Kielcach 18 października 2018 Wiadomości OZE Dwa nowe autobusy-hybrydy od Volvo na targach w Kielcach 18 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Dwie premiery od Volvo czekają na odwiedzających Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego TRANSEXPO w Targach Kielce. W najbliższy wtorek szwedzki producent zaprezentuje autobus o napędzie elektryczno-hybrydowym (typu plug-in) oraz krótką hybrydę. W dniach 23-25 października tego roku odbędzie się najważniejsze wydarzenie branży transportu zbiorowego w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas którego uwaga skupiona będzie głównie na pojazdach z alternatywnymi źródłami zasilania. TRANSEXPO stanie się miejscem prezentacji dwóch autobusów od Volvo. Pierwszy z nich – Volvo 7900 Electric Hybrid, to pojazd o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in), który w najbliższych dniach rozpocznie regularne kursy w Innowrocławiu. Od tradycyjnej hybrydy szwedzki autobus różni się tym, że większość trasy (ok. 70%) może przejechać w trybie elektrycznym, a niewielki spalinowy silnik pełni jedynie rolę pomocniczą. Doładowanie baterii na przystanku końcowym trwa od 3-6 minut. Dodatkowo pojazd tego typu jest o wiele bardziej ekonomiczny i ekologiczny, ponieważ jego zużycie paliwa jest o 60% mniejsze niż w autobusach z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla jest zredukowana aż od 75% do 90%. Drugim pojazdem zaprezentowanym w Kielcach będzie hybrydowy Volvo 7900 Hybrid w wersji krótkiej. Autobus ma długość 10,6 m i może przewozić aż 154 pasażerów. 11 autobusów tego modelu już od kilku dni jest eksploatowanych w Krośnie. Dzięki temu, że baterie ładują się podczas hamowania, pojazd nie wymaga dodatkowej infrastruktury. Autobus tego typu zużywa do 40% mniej paliwa, a ograniczenie emisji sięga prawie 50%. Volvo 7900 jest też bardzo ciche – emitowany przez niego poziom hałasu można porównać do normalnej rozmowy. “Pojazd, który zaprezentujemy w Kielcach jest o 2 metry krótszy od standardowego Volvo 7900 Hybrid. W tym przypadku sprawdzona technologia napędu hybrydowego w połączeniu z niewielkim promieniem zawracania i dużą pojemnością pasażerską mogą być optymalnym rozwiązaniem dla wielu miast. Dodatkowo w naszych autobusach istnieje możliwość zastosowania tzw. strefy bezpieczeństwa, która pozwala na automatyczne ograniczenie maksymalnej prędkości pojazdu po wjeździe do wcześniej ustalonej strefy. Kierowca jest informowany o wjechaniu do takiej strefy, a pojazd dostosowuje prędkość do wymaganego limitu. Ta funkcja sprawdza się doskonale, jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa w wrażliwych obszarach, na przykład w okolicy szkół, dużych przystanków autobusowych czy w centrach miast”, mówi Małgorzata Durda z Volvo. Oba typy autobusów Volvo zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów i są produkowane seryjnie we wrocławskiej fabryce. Zelektryfikowane autobusy Volvo zyskują na popularności, można je już spotkać w wielu polskich miastach, takich jak: Kraków, Sosnowiec, Inowrocław, Tarnowskie Góry, Jelenia Góra, Białystok, Krosno, Leszno czy Warszawa. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.