Wiadomości OZE E-droga – antidotum na emisję zanieczyszczeń przez ciężarówki 31 sierpnia 2017 Wiadomości OZE E-droga – antidotum na emisję zanieczyszczeń przez ciężarówki 31 sierpnia 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Ciężarówki, zwane potocznie tirami, stały się codziennością światowych dróg. Spotykamy je w każdym zakątku świata i na każdej szerokości geograficznej. Stanowią one niezbędny element procesu przepływu towarów. Wszystkie mają jednak wspólną, irytującą każdego cechę – spaliny, którymi oddychamy, stojąc w korku lub jadąc za tirem. Antidotum na całe zło postanowiła wynaleźć firma Siemens, która we współpracy z niemieckim landem Hesja stworzyła specjalną autostradę o długości dziesięciu kilometrów. Pierwszą taką kilkupasmową drogę otworzono w ubiegłym roku w Sztokholmie, a obecnie niemieckie przedsiębiorstwo testuje kolejną w Kalifornii. Podróżujące po takiej e-drodze hybrydowe ciężarówki mogą połączyć się z kablami ładowania napowietrznego. Dzięki temu pojazdy poruszają się zasilane czystą energią elektryczną, a na końcu drogi powracają do konwencjonalnego napędu, czyli silników wysokoprężnych. Inicjatywa Siemensa mogłaby podwoić efektywność energetyczną i czystość powietrza. Projekt umożliwia także modernizację ciężarówek i dróg, łatwiej integrując istniejącą infrastrukturę. W połączeniu z autonomicznymi i elektrycznymi tirami może mieć znaczący wpływ na obniżenie emisji spalin pochodzących z samochodów ciężarowych. Oczekuje się, że ilość przewozów towarowych wzrośnie w ciągu najbliższych trzydziestu lat o dwieście procent, dlatego jeśli chcemy spowolnić globalne ocieplenie, ważne jest, abyśmy poradzili sobie z emisją zanieczyszczeń. Według Siemensa zaprezentowane rozwiązanie jest inteligentnym antidotum, ponieważ pozwala kierowcom innych pojazdów na korzystanie z drogi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.