Wiadomości OZE E.Leclerc wycofuje plastikowe artykuły jednorazowego użytku 11 października 2018 Wiadomości OZE E.Leclerc wycofuje plastikowe artykuły jednorazowego użytku 11 października 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Wielkie sieci handlowe sukcesywnie wycofują ze swojego asortymentu plastikowe przedmioty jednorazowego użytku. Proekologiczne zmiany mające na celu eliminację nadmiaru plastiku wprowadzają już m.in. Kaufland i Carrefour, a także sieć kawiarni Starbucks. Powyższe grono powiększyło się niedawno o kolejnego przedstawiciela – francuską sieć hipermarketów E.Leclerc. Grupa E.Leclerc zakomunikowała, że planuje wycofać ze sprzedaży plastikowe artykuły jednorazowego użytku, takie jak: talerzyki, sztućce, kubki, a także słomki i patyczki do uszu. Planowane zmiany zostaną wprowadzone w sklepach sieci w Polsce do 2020 roku. Prawdopodobnie plastikowe artykuły zastąpią odpowiedniki z przyjaznej dla środowiska tektury. „Decydując się na ten krok, pokazujemy, że nie tylko reagujemy na wzrost świadomości konsumenckiej, ale chcemy również uczestniczyć w jej budowaniu. Wierzymy, że dzięki tej decyzji wpłyniemy na postawy naszych klientów oraz w konsekwencji – na zmniejszenie zanieczyszczenia mórz i oceanów”, podkreślił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu sieci handlowej E.Leclerc Polska, przywoływany przez portal wirtualnemedia.pl. Równocześnie sieć będzie rozwijała swoją ofertę związaną ze zdrową żywnością – zmiany dotkną przede wszystkim marek własnych. Oprócz poszerzenia asortymentu skierowanego do osób preferujących kuchnię roślinną lub cierpiących na nietolerancję glutenu, E.Leclerc rozszerzy ofertę ekologicznej chemii gospodarczej. Powyższe działanie stanowi reakcję na przeprowadzone na zlecenie francuskiej sieci badania Nielsena, dotyczące preferencji konsumenckich Polaków. Wynika z nich, że polscy klienci w porównaniu do pozostałych mieszkańców Europy są bardziej świadomi znaczenia zdrowego odżywiania, a dwóch na trzech jest w stanie zapłacić więcej za produkty ekologiczne, pozbawione barwników i sztucznych dodatków. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.