Wiadomości OZE EasyJet twierdzi, że w ciągu dekady do powszechnego użycia wejdą samoloty elektryczne 18 października 2017 Wiadomości OZE EasyJet twierdzi, że w ciągu dekady do powszechnego użycia wejdą samoloty elektryczne 18 października 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Brytyjskie linie lotnicze EasyJet połączyły się z amerykańskim przedsiębiorstwem Wright Electric, aby zbudować zasilane bateriami samoloty, przeznaczone do lotów krótszych, niż dwie godziny. EasyJet uważa, że wykorzystanie tak napędzanych samolotów pozwoli skrócić podróże zwłaszcza na krótkich dystansach, jak np. loty na trasie z Londynu do Paryża (i odwrotnie) oraz z Edynburga do Bristolu i z powrotem. Carolyn McCall, szefowa filmy EasyJet, orzekła, że przemysł lotniczy już niebawem będzie podążał za liderami branży motoryzacyjnej, którzy nie szczędzą sił w rozwijaniu silników elektrycznych, generujących coraz mniejsze ilości hałasu oraz zmniejszających szkodliwą emisję dwutlenku węgla. Po raz pierwszy w mojej karierze mogę spojrzeć prosto w oczy przyszłości, w której nie będzie już miejsca dla paliwa samolotowego. Cała firma EasyJet jest bardzo podekscytowana, że może stać się częścią tej przyszłości (…). Teraz największe znaczenie ma to, kiedy – a nie czy w ogóle – zaczną latać samoloty elektryczne przeznaczone do krótszych podróży – dodaje z dumą McCall. Przedsiębiorstwo Wright Electric, pracujące z kilkoma liniami lotniczymi na całym świecie, sądzi, że elektryczne samoloty będą nie tylko o 50% cichsze, ale także o około 10% tańsze w zakupie i eksploatacji od swoich paliwowych odpowiedników. Co więcej, powyższe oszczędności mogą także potencjalnie przełożyć się na korzyści dla pasażerów, którzy zapewne będą mogli nabyć tańsze bilety lotnicze. Amerykański potentat powiedział, że jego celem jest, aby za 20 lat wszystkie krótkoterminowe połączenia lotnicze obsługiwały wyłącznie elektryczne samoloty. Firma ta zbudowała już dwuosobowy prototyp, a dodatkowo pracuje nad stworzeniem jeszcze w przeciągu najbliższej dekady w pełni elektrycznego samolotu, mogącego przewieźć co najmniej 120 pasażerów. Wraz z rozwojem technologii zmienia się także nastawienie, wzrasta ambicja i dostrzega się możliwości, których wcześniej się nie widziało. To prawdziwie ekscytujące doświadczenie – tak całą sprawę komentuje Peter Duffy, dyrektor handlowy EasyJet. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.