Elektromobilność eCitaro: elektryczny autobus Mercedes-Benz 13 lipca 2018 Elektromobilność eCitaro: elektryczny autobus Mercedes-Benz 13 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Daimler inwestuje w elektryczne pojazdy. Teraz firma podjęła współpracę z Mercedesem w celu stworzenia nowej generacji autobusu elektrycznego Merdeces-Benz eCitaro na bazie poprzedniego modelu z silnikiem wysokoprężnym. Kilka dni temu przedstawiono jego prototyp. Zdaniem Mercedesa Citaro jest „najlepiej sprzedającym się na świecie autobusem miejskim z ponad 50 000 sprzedanych egzemplarzy”. Teraz firma chce stworzyć całkowicie elektryczną wersję tego pojazdu wyposażoną w kilka dodatkowych ulepszeń. Z opisu projektu można dowiedzieć się, że: „Wyposażenie dachowe eCitaro jest ukryte za eleganckim grzbietem dachowym. Wykonane jest ono z wieloczęściowego wytłaczanego profilu aluminiowego. Lśniący dolny segment łączy się z dużymi szybami autobusu miejskiego. Górny segment pomalowany na kolor pojazdu płynnie przechodzi do słupka A0 z przodu i do słupka narożnego z tyłu i wizualnie oprawia bok. Te optyczne sztuczki nadają eCitaro idealne proporcje i sprawiają, że wydaje się lekki”. Pojazd wyposażony jest w elektryczny układ napędowych rozmieszczony na dwóch osiach. System akumulatorów może być umieszczony w podłodze oraz dodatkowo na dachu autobusu. Jak informuje Daimler, akumulatory litowo-jonowe mają łączną moc około 243 kWh i mogą być podzielone maksymalnie na dziesięć modułów. Każdy z nich jest w stanie dostarczyć około 25 kWh. Szacowany zasięg to 150 kilometrów w lecie i do 250 kilometrów w tzw. idealnych warunkach. Nowy system zarządzania ciepłem redukuje zapotrzebowanie na energię o około 40%. Z niepotwierdzonych przez firmę informacji wynika, że autobus miejski będzie można ładować na dwa sposoby – wtyczkami Combo 2 lub za pomocą dachowego systemu ładowania, który jest obecnie standardem na rynku. Produkcja elektrycznego Citaro powinna się rozpocząć końcem tego roku. Jednym z pierwszych klientów będzie firma transportowa Ren-Neckar. W planach Daimlera jest dalszy rozwój technologii, w tym wykorzystanie w napędzie baterii litowo-polimerowych – akumulatorów półprzewodnikowych, które charakteryzują się długą żywotnością i gęstością energii. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.