Elektromobilność ECO-MIASTO – Renault Zoe już w Krakowie 30 października 2015 Elektromobilność ECO-MIASTO – Renault Zoe już w Krakowie 30 października 2015 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Samochód elektryczny Renault Zoe, który Kraków otrzymał jako nagrodę w konkursie ECO-MIASTO w kategorii mobilności zrównoważonej, został już przekazany władzom miasta. Teraz nastąpi miesięczny okres testów możliwości auta przez urzędników. Ma to pomóc samorządowcom w opracowaniu programu rozwoju miejskich sieci ładowania. Eco-Miasto to projekt, którego celem jest rozpowszechnianie wśród polskich gmin dobrych praktyk zrównoważonego rozwoju i ich wdrażanie. Promowane są także inicjatywy obywatelskiego społeczeństwa na rzecz zrównoważonego rozwoju. W konkursie nagradzane są najbardziej zaangażowane polskie miasta w kategoriach mobilności zrównoważonej, efektywności energetycznej, gospodarki odpadami i gospodarki wodnej. Projekt powstaje przy udziale ambasady Francji oraz wielu międzynarodowych koncernów. Projekt wspierają m.in. Renault Polska, SAUR Polska, Grupa EDF reprezentowana przez EDF Polska, DK Energy oraz TIRU, Schneider Electric i Saint-Gobain. Ze strony polskiej współpracuje także Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i Krajowa Agencja Poszanowania Energii. Kraków to miasto zwycięskie w konkursie ECO-MIASTO za działania na rzecz mobilności zrównoważonej oraz kroki edukacyjne podjęte w tym zakresie. Miasto wyróżnione zostało też w kategorii promowania efektywności energetycznej. Poza statuetką i tytułem ECO-MIASTO 2015, Kraków otrzymał dodatkową nagrodę ufundowaną wspólnie przez firmę Renault Polska i EDF Polska. Pojazd – elektryczny Renault ZOE – będzie testowany przez Urząd Miasta Krakowa przez miesiąc. Obecnie w Krakowie działają głównie komercyjne stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Ma to się zmienić już w przyszłym roku, kiedy planowane jest uruchomienie terminali przy budynkach Urzędu Miasta, na ogólnodostępnych parkingach i przy galeriach handlowych. Ponadto Kraków w listopadzie 2014 r. podjął uchwałę dotyczącą wprowadzenia obniżonych opłat za parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania dla właścicieli samochodów elektrycznych i hybrydowych. Na podstawie identyfikatora możliwy jest również wjazd i parkowanie tych pojazdów w strefie ograniczonego ruchu. Każde miasto ma swoje indywidualne wyzwania i związane z nimi potrzeby w kwestii mobilności zrównoważonej. Zastosowanie technologii elektrycznej w miastach wpływa pozytywnie zarówno na jakość powietrza i poziom emisji, jak również na redukcję hałasu oraz zmniejszenie natężenia ruchu poprzez wprowadzenie systemów car-sharingu. Renault we współpracy z władzami Rzymu przeprowadziło badanie wpływu pojazdów elektrycznych na poprawę jakości powietrza w mieście. Okazało się, że wprowadzenie 20 proc. pojazdów elektrycznych w śródmieściu i 10 proc. w obszarze podmiejskim ma ogromny wpływ na stężenie szkodliwych substancji w powietrzu. Obliczono, że np. stężenie dwutlenku azotu spadłoby nawet do 45 proc. w częściach miasta o dużym natężeniu ruchu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.