Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Elektromobilność – czyli jak to się robi w Krakowie

Solaris Urbino 18

Elektromobilność – czyli jak to się robi w Krakowie

Kraków jest miastem, które od zawsze przyciągało turystów, filozofów i pisarzy. Gród Kraka wyróżniała nie tylko architektura, ale również niebanalny i nowatorski styl jej włodarzy. Dlatego również obecnie  stolica Małopolski na tle innych miast naszego kraju wyróżnia się szczególnie. Jest nią elektromobilność, czyli powolne, acz konsekwentne przestawianie konwencjonalnej komunikacji miejskiej na elektryczność.

O kulisach umowy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju oraz o innych szczegółach związanych z elektromobilnością w Krakowie opowiada reporterowi SwiataOze rzecznik MPK S. A w Krakowie Pan Marek Gancarczyk.

Pierwsze próby z takim taborem miały charakter testowy. Ten czas wydaje się już jednak historią dlatego, że już we wrześniu na ulicach Krakowa pojawi się kolejna partia zakupionych świeżo autobusów elektrycznych. W sumie flota krakowskiego MPK zostanie po wakacjach zasilona o 20 nowych egzemplarzy autobusów nieemitujących szkodliwych substancji do atmosfery.

Liczba, jaką będzie dysponowało MPK w Krakowie, nie jest zbyt imponująca i niczym szczególnym nie wyróżni miasta na tle innych w Europie. Z tego faktu zapewne zdawały sobie sprawę władze MPK, które postanowiły wystąpić o pomoc do Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Współpraca zaowocować ma w niedalekiej przyszłości zakupem przez Kraków do 150 sztuk elektrycznych autobusów, które spowodować mogą, że Kraków przyciągać będzie nie tylko zabytkami, ale również najnowocześniejszą flotą miejskich autobusów Europie.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.