Elektromobilność Elektrobusy w Inowrocławiu 21 listopada 2018 Elektromobilność Elektrobusy w Inowrocławiu 21 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Na ulice Inowrocławia wyjechały nowe autobusy hybrydowe typu plug-in. Władze miasta chcą, by niebawem pojazdy ekologiczne stanowiły cały tabor miejskiego przewoźnika. Przed wejściem do normalnej eksploatacji autobusy przez kilka tygodni przechodziły badania techniczne. Teraz władze miejskiego przewoźnika uznały, że czas na sprawdzenie ich w praktyce. Inowrocław zakupił szesnaście nowych autobusów – osiem pojazdów w pełni elektrycznych i osiem hybryd typu plug-in. Te ostatnie właśnie rozpoczęły swoje kursowanie po mieście. Hybrydy te pokonują około siedemdziesiąt procent trasy na zasilaniu elektrycznym. Dzięki opcji plug-in można doładowywać je z sieci energetycznej, i tak właśnie wygląda to w Inowrocławiu – na przystankach końcowych zainstalowano specjalne ładowarki. Ładowanie pojazdu trwa od trzech do sześciu minut; po tak krótkim czasie autobus może ruszyć ponownie w trasę. Dodatkowe ładowanie ogniw odbywa się także w nocy w zajezdni autobusowej. Tam też ładuje się pojazdy czysto elektryczne, które całą trasę pokonują na zasilaniu tego rodzaju. Cała inwestycja miejska kosztować ma niemalże czterdzieści milionów złotych. Jedynie piętnaście procent kosztów pokrywa miasto, pozostałe środki pochodzą z dofinansowania z Unii Europejskiej. Nie jest to pierwszy taki zakup Inowrocławia – już trzy lata temu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji zakupiło dwanaście hybryd i elektryków. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.