Wiadomości OZE Elektryczna hybryda Volvo na testach w Marsylii 11 października 2017 Wiadomości OZE Elektryczna hybryda Volvo na testach w Marsylii 11 października 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Kolejny zelektryfikowany autobus komunikacji miejskiej z wrocławskiej fabryki Volvo rozpoczął testy w europejskim mieście. Przez najbliższe cztery tygodnie Volvo 7900 Electric Hybrid będzie kursować po ulicach Marsylii we Francji. To pierwszy tego typu pilotaż w tym kraju. Elektryczna hybryda Volvo, która poruszać się będzie po marsylskich ulicach, to połączenie technologii szybkiego ładowania akumulatorów z napędem zasilanym bio paliwem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil – olej roślinny poddany hydrolizie). Lokalny operator RTM (Régie des Transports Metropolitains), który odpowiada za transport puliczny w Marsylii, wraz z Volvo oraz ABB przetestują autobus Volvo 7900 Electric Hybrid na trasie oznaczonej numerem 82. Celem 4-tygodniowego testu jest ocena efektywności autobusu oraz systemu szybkiego ładowania „OppCharge” w realnych warunkach miejskich. Linia 82 nadaje się do tego celu bardzo dobrze – przebiega m.in. wzdłuż marsylskiego muzeum etnograficznego “le MUCEM”, przecina też doki starego nabrzeża. Volvo 7900 Electric Hybrid porusza się cicho i całkowicie bezemisyjnie – wykorzystując napęd elektryczny – na odcinku ok. 8 km. Ładowanie baterii na stacjach szybkiego ładowania zainstalowanych we współpracy z ABB trwa trzy do sześciu minut, odbywa się przy wykorzystaniu otwartej technologii OppCharge. W zestawieniu z porównywalnym autobusem o napędzie diesla Volvo 7900 Electric Hybrid zużywa o 60 proc. mniej energii. Wykorzystanie bio-paliwa, jakim jest olej roślinny (HVO) znacząco redukuje emisję dwutlenku węgla – kiedy autobus wykorzystuje napęd spalinowy. Bazując na technologii równoległej hybrydy, Volvo 7900 Electric Hybrid (w całej Europie jeździ już ponad 3 tys. tego typu autobusów) może być ładowany na przystankach końcowych w ciągu trzech do sześciu minut – poprzez opuszczany pantograf, oferuje też dużą elastyczność poruszania się na napędzie hybrydowym, przy użyciu silnika Volvo D5. OppCharge to system szybkiego ładowania poprzez opuszczany ze stacji ładowania pantograf, bazujący na otwartej technologii gwarantującej pełną interoperacyjność pomiędzy stacją ładowania a autobusami różnych producentów. Jest to rozwiązanie zgodne z zaleceniami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) dotyczącymi szybkiego ładowania. W ostatnim czasie 90 elektrycznych hybryd Volvo zostało dostarczonych do Belgii, firma otrzymała ponadto zamówienia z Luksemburga, Niemiec i Szwecji. Łącznie Volvo sprzedało dotychczas na całym świecie ponad 3,6 tys. zeletryfikowanych autobusów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.