Wiadomości OZE Elektryczna łódź motorowa od Jaguara 21 czerwca 2018 Wiadomości OZE Elektryczna łódź motorowa od Jaguara 21 czerwca 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Od zeszłego roku Jaguar pracuje nad łodzią motorową z elektrycznym napędem. W swoich rozwiązaniach wykorzystuje technologię bolidów Formuły E – jednomiejscowych pojazdów elektrycznych. Łódź Jaguar Vector C20E zasilana energią elektryczną odnotowała w tym roku nowy rekord prędkości – 88.61 mph czyli około 143 km/h. Wcześniejszy wnosił on około 124 km/h. Lepszy wynik to efekt współpracy Jaguara Vector z nowymi partnerami technicznymi: Jaguar Racing i Williams Advanced Engineering, którzy opracowali technologię do napędów elektrycznych bolidów Formuły E. „Po 12 miesiącach ciężkiej pracy jest to fantastyczny wynik dla zespołu i naszych partnerów, a także pierwszy krok na drodze do zwiększenia mocy i wszechstronności elektryfikacji w przemyśle morskim”, powiedział Malcolm Crease, CEO Jaguar Vector Racing. Twórcy przyznają, że nie wymyślili nowego napędu, ale wzorowali się na tym stosowanym w pojazdach Formuły E. Silnik elektryczny łodzi motorowej ma moc 250 KM (190 kW) i akumulator o mocy 54 kWh. Mark Cameron, dyrektor marketingu w Jaguar Land Rover, skomentował efekty wspólnej pracy: „Gratulacje dla Jaguar Vector Racing za wyznaczenie nowego kierunku dla elektrycznej łodzi z tym rekordem świata. Jaguar znajduje się w czołówce technologii elektryfikacji, a naszą misją jest „Race To Innovate” na torze i na wodzie”. Jaguar nie planuje sprzedaży produktu. Celem projektu było przede wszystkim sprawdzenie możliwości technologii napędu elektrycznego w pojazdach morskich. Mimo to coraz więcej pojawia się nowych łodzi elektrycznych, np. zasilanych akumulatorami BMW i3. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.