Wiadomości OZE Elektryczne autobusy w Szczecinie, Gdyni i Polkowicach z dotacjami 18 czerwca 2018 Wiadomości OZE Elektryczne autobusy w Szczecinie, Gdyni i Polkowicach z dotacjami 18 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Aż 14 nowych i elektrycznych autobusów będzie jeździło po Szczecinie, Gdyni i Polkowicach, których zakup dofinansowany zostanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wszystko w ramach dążenia do bezemisyjnego transportu publicznego w miastach. Koszt zakupu nowych autobusów dla wspomnianych ośrodków jest szacowany na ponad 37 mln złotych. Z programu priorytetowego NFOŚiGW na ten cel przeznaczona zostanie dotacja w wysokości 12 mln. Resztę pokryją miasta – Szczecin 18,4 mln, Gdynia 15,5 mln a Polkowice 3,4 mln złotych. Projekty na ekologiczne przedsięwzięcia można było składać od września 2017 roku do końca marca roku bieżącego. Budżet na dotacje i pożyczki Systemów zielonych inwestycji GEPARD na lata 2017-2020 wynosi 200 mln zł. Umowa podpisana z Szczecinem i Gdynia zakłada kupno po sześciu autobusów na miasto, a z Polkowicami dwóch. Wniosek o dofinansowanie złożyło również Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Poznaniu. Jak jednak informuje NFOŚiGW, jest on jeszcze w trakcie sprawdzania. Jeśli pozytywnie przejdzie procedurę, to w Poznaniu pojawi się sześć ekologicznych autobusów oraz sześć nowych ładowarek. Podmioty zainteresowane dotacjami lub pożyczkami z programu GEPARD mogą składać wnioski o fundusze na zakup autobusów elektrycznych oraz budowę lub modernizację stacji ładowania tych pojazdów w ramach wdrażania elektromobilności w publicznym transporcie zbiorowym. Dofinansowanie może pokryć do 40% kosztów kwalifikowanych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.