Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Elektryczne i wodorowe łodzie podwodne! Zobacz zdjęcia designerskich statków

Elektryczne i wodorowe łodzie podwodne! Zobacz zdjęcia designerskich statków

Jedna z nich zbadała Rów Mariański, czyli najgłębsze miejsce na świecie. David Attenborough używał ich w swoich serialach telewizyjnych, takich jak Wielka Rafa Koralowa i Błękitna Planeta II. Ciche, zeroemisyjne i świetnie wyglądające  – zobacz elektryczne i wodorowe łodzie podwodne!

Designerska elektryczna łódź podwodna

Elektryczna łódź podwodna Triton Deepview 24 może zabrać 24 pasażerów na głębokość 100 metrów.

Łódź podwodna Triton, źródło: tritonsubs.com

Łódź podwodną z napędem elektrycznym zaprojektowano dla linii wycieczkowych i operatorów turystycznych. Wykorzystuje dwa silniki Fischer Panda jako główny napęd i dwa silniki „vertrans” do nurkowania na głębokości do 100 metrów. Niesamowite podwodne wycieczki gwarantowane!

Widok z łodzi podwodnej Triton, źródło: tritonsubs.com

Obecnie firma ma cztery linie – modele Leisure, Professional, Ultra-Deep i Cruise & Commercial. 5-7-miejscowy Triton 1650/7 ma największy ze wszystkich łodzi podwodnych kulisty kadłub akrylowy.

David Attenborough używał Tritonów w wielu serialach telewizyjnych, takich jak Wielka Rafa Koralowa i Błękitna Planeta II. 

Łodzie podwodne Triton ustanowiły dziesiątki rekordów. Książę Albert II z Monako używał Tritona do najgłębszego nurkowania w historii głowy państwa (5109 metrów), a odkrywca Victor Vescovo użył łodzi w podróży do najgłębszej części Rowu Mariańskiego i najgłębszego nurkowania w historii: prawie 11 kilometrów pod powierzchnią morza.

Ekologiczne elektryczne łodzie podwodne

Przy zerowej emisji i prawie bezgłośnej pracy łódź podwodna z napędem elektrycznym ma bardzo niewielki wpływ na środowisko podmorskie. W listopadzie 2020 roku premier Wietnamu Nguyen Xuan Phuc wyraził zgodę na wycieczki z wykorzystaniem łodzi w wietnamskich zatokach, które słyną z pięknych plaż i złożonych ekosystemów.

Zobacz jak Triton wygląda na krótkim filmie:

Jeśli chcemy wiedzieć więcej o klimacie, potrzebujemy więcej danych. Mniejsze, tańsze statki badawcze, umożliwią prowadzenie badań na różnych poziomach i dają lepsze wskazówki dotyczące tego, gdzie powinny płynąć statki załogowe – powiedział współdyrektor projektu Brett Phaneuf.

Przyjrzyjmy się teraz wodorowym łodziom podwodnym.

Wodorowa łódź podwodna Oceanways

Oto zasilana wodorem bezzałogowa łódź podwodna, która zbiera mikrodrobiny plastiku z morza podczas podróży:

Wizualizacja łodzi podwodnej na wodór, źródło: oceanways.co

Wczoraj (15 września) brytyjski start-up Oceanways i jego partnerzy badawczo-rozwojowi zdobyli w konkursie Departamentu Transportu 400 tysięcy funtów brytyjskich (ponad 2 miliony zł) dotacji na badania i rozwój. 

Technologia wodorowych łodzi podwodnych zdominowała konkurs Departamentu Transportu Zjednoczonego Królestwa na innowacje w zakresie czystej żeglugi i stała się jego największą atrakcją. W ramach dotacji mają na celu „zbadanie możliwości zbudowania i przetestowania prototypowej łodzi podwodnej zasilanej zielonym wodorem”.

Kryteriami sukcesu tego projektu będzie zrozumienie wyzwań technicznych i ekonomicznych oraz przygotowanie rozwiązań i specyfikacji do rozpoczęcia budowy prototypu idealnej podróży z Glasgow do Belfastu z jednym 20-stopowym kontenerem wysyłkowymnapisano we wniosku o dotację.

Brytyjska innowacja w technologiach wodorowych

Departament Transportu przyznał również w sumie 754 115 funtów (ponad 4 mln zł) londyńskiemu start-upowi, którego celem było zbudowanie dalekobieżnych, napędzanych ciekłym wodorem, autonomicznych statków nawodnych, zdolnych do poruszania się z prędkością 9,2 km/h przez 70 dni non stop.

Możliwe zastosowania tej technologii obejmują monitorowanie środowiska i przenoszenie załóg do morskich farm wiatrowych.

Jako dumny naród wyspiarski zbudowany na naszych zdolnościach morskich, słuszne jest, że dajemy przykład, jeśli chodzi o dekarbonizację sektora i budowanie bardziej ekologicznego świata powiedział sekretarz ds. transportu Grant Shapps.

Ogłoszone dziś projekty prezentują to, co najlepsze w brytyjskich innowacjach: rewolucjonizują istniejącą technologię i infrastrukturę w celu zmniejszenia emisji, tworzenia miejsc pracy i przybliżają nas o kolejny krok do naszych celów w zakresie dekarbonizacjidodał Shapps.

Źródło: youtube.com, tritonsubs.com, rechargenews.com, oceanways.co

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.