Wiadomości OZE Elektryczne osie do naczep ciężarówek od Boscha 30 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Elektryczne osie do naczep ciężarówek od Boscha 30 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Bosch stopniowo wdraża swoje rozwiązania z zakresu elektromobilności. W planach jest produkcja osi do naczep ciężarówek, które będą odzyskiwać energię z hamowania. Firma szacuje, że dzięki temu systemowi w ciągu roku na eksploatacji pojazdów zaoszczędzi się 10 000 dolarów. Projekt osi do naczep wyposażonych w silniki elektryczne i akumulatory zostanie zaprezentowany na targach IAA Commercial Vehicles w Hanowerze we wrześniu tego roku. Jak wyjaśniają twórcy: „Ideą jest zintegrowanie maszyny elektrycznej z osiami naczepy, zamiast po prostu pozwolić im swobodnie się toczyć, jak to miało miejsce do tej pory. Oznacza to, że mogą generować energię elektryczną podczas hamowania i podawać ją do zespołów napędowych przyczepy. W przypadku przyczepy chłodniczej oszczędność może wynosić nawet 10 000 euro rocznie. Jeśli agregat chłodniczy jest zasilany w ten sposób, to może zaoszczędzić do 9 000 litrów oleju napędowego rocznie. Natomiast funkcja rozruchu elektrycznego i przyspieszania może pomóc zaoszczędzić dodatkowe paliwo. Każda oszczędność paliwa zmniejsza również emisję CO2”. Bosch w osi wykorzysta silnik elektrycznych SMG180, który sprawdził się już w samochodzie dostawczym StreetScooter firmy DHL. Naczepa ciężarówki wyposażona w taką oś podczas zjeżdżania lub hamowania będzie odzyskiwać energię i przechowywać ją w zestawie akumulatorów pokładowych. Z niej można później zasilić np. wspomiany agregat chłodniczy. Bosch twierdzi również, że jego technologia osi elektrycznych umożliwi automatyczne parkowanie samych naczep: „Ponadto oś elektryczna stanowi ważny krok w kierunku automatycznego parkowania przyczep na parkingach firm logistycznych. Dodanie układu napędowego do osi oznacza, że przyczepę można ustawić na parkingu bez ciężarówki”. Elektryczne osie do naczep będą oferowane jako system dla nowych naczep stworzonych z myślą o jego montażu oraz jako uzupełnienie wyposażenia tych już dostępnych na rynku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.