Świat Elektryczne promy kolejnym towarem eksportowym Norwegów? 09 lutego 2018 Świat Elektryczne promy kolejnym towarem eksportowym Norwegów? 09 lutego 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Elektromobilność staje się codziennością, dlatego już nie tylko samochody osobowe i ciężarowe, skutery i motocykle, samoloty, ale także promy produkowane są z elektrycznymi odpowiednikami konwencjonalnych napędów. Jednym z pierwszych, jaki pojawił się na światowych akwenach, jest prom o nazwie „Ampere”, który został oddany do użytku w 2015 roku w Norwegii. To efekt współpracy firmy Norled AS oraz Stoczni Fjellstrand, Siemens AS i Corvus Energy. Dwa ostatnie z wymienionych przedsiębiorstw opracowały elektryczny układ przeniesienia napędu oraz akumulator zasilający prom. Pojemność akumulatora wynosi 1 MWh. Operatorzy promu, który regularnie odbywa rejsy w norweskich zatokach, poinformowali media, że użytkowanie elektrycznej jednostki w porównaniu do konwencjonalnych odpowiedników obniża szkodliwą emisję o 95% przy równoczesnym spadku kosztów o 80%. Sukces elektrycznego promu rozbudził apetyty w Norwegii, dlatego w ubiegłym roku została zwodowana kolejna jednostka tego typu o nazwie „Elektra”. Osiąga ona jeszcze bardziej imponujące wyniki w obniżaniu emisji zanieczyszczeń i oszczędnej eksploatacji. Wygląda na to, że norweskie stocznie niebawem otrzymają sporą ilość zamówień na elektryczny prom. Już dzisiaj szacuje się, że sygnalizowane zainteresowanie płynące ze strony międzynarodowych armatorów skutkować może powstaniem 50 promów, które będą obsługiwały pasażerów w różnych regionach świata. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.