Elektromobilność Elektryczne Solarisy pojadą do Rumunii 11 sierpnia 2017 Elektromobilność Elektryczne Solarisy pojadą do Rumunii 11 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Firma Solaris Bus & Coach S.A. podpisała kolejny kontrakt na dostawę autobusów elektrycznych. Tym razem do grona państw, w których jeżdżą bezemisyjne pojazdy wyprodukowane w Bolechowie dołączy Rumunia. Flotę miasta Kluż-Napoka może zasilić nawet do 30 Solarisów Urbino 12 electric. Pasażerowie będą mogli podróżować pierwszą dostarczoną partią autobusów już wiosną 2018 roku. Umowa ramowa podpisana między Solarisem a władzami miasta Kluż-Napoka obejmuje dostarczenie do 30 sztuk całkowicie bezemisyjnych pojazdów w okresie najbliższych trzech lat. W tym czasie każdorazowo podpisywany będzie osobny kontrakt zamówieniowy na realizację dostaw w poszczególnych latach. Pierwsze zamówienie na 10 autobusów będzie zrealizowane w ciągu najbliższych dziewięciu miesięcy. Projekt jest częściowo finansowany ze środków Rumuńsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy. Operatorem zostanie CTP Transport Company, które dysponuje już flotą 40 przegubowych Urbino. Dwunastometrowe Urbino electric będą wyposażone w napęd polskiego producenta, firmę Medcom. W modelu dla rumuńskiego przewoźnika zamontowany zostanie silnik centralny o mocy 160 kW i baterie trakcyjne o pojemności 200 kWh. Wprowadzenie do floty autobusów elektrycznych oznacza także inwestycję w infrastrukturę ładowania, która obejmie budowę 11 stacji wolnego ładowania i dwie stacje szybkiego ładowania za pomocą pantografów. W autobusach dla Kluż-Napoka będzie zamontowana m.in. klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, a także pełny zestaw monitoringu na zewnątrz i w środku pojazdu. Ponadto w elektrycznych Urbino będzie możliwość korzystania z darmowego dostępu do WiFi. Zamówienie realizowane przez Solarisa jest pierwszym w Rumunii kontraktem na autobusy elektryczne. Historia współpracy podpoznańskiego producenta z krajem położonym nad Morzem Czarnym jest jednak znacznie dłuższa. Pierwszy wyprodukowany dla rumuńskiego przewoźnika pojazd (dwunastometrowe Trollino) wyjechał z Bolechowa ponad 15 lat temu, a łączna liczba zamówionych autobusów przekroczyła już 170 sztuk. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.