Wiadomości OZE Elektryczne wyścigi również w terenie. Startuje Extreme E 25 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Elektryczne wyścigi również w terenie. Startuje Extreme E 25 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Już nie tory uliczne, lecz wymagające trasy terenowe, a na nich elektryczne SUV-y. Tak będą wyglądały zmagania w ramach Extreme E, czyli wyścigi terenowe samochodów elektrycznych. Pierwszy sezon wystartuje w 2021 roku. Wyścigi mają być elektrycznym odpowiednikiem rajdu Dakar, jednak przewidziane trasy będą krótsze. Co więcej, nie spotkamy na nich kibiców, ponieważ będą to tereny trudno dostępne, takie jak lasy Amazonii, Sahara czy Himalaje. Wybór miejsc jest nieprzypadkowy. Obecność na nich elektrycznych wyścigówek ma również wymiar społeczny. Ma to uwrażliwiać na problemy związane z globalnym ociepleniem, szczególnie dającym się we znaki na tych terenach. „Pływającym padokiem” rajdów ma być dawny okręt handlowy. Zorganizowany na nim będzie serwis samochodów, a także biura i miejsca noclegowe. Jak mówi Alejandro Agag, współtwórca Formuły E i jeden z pomysłodawców rajdów Extreme E, wyścigi mogą pomóc uczynić świat bardziej zrównoważonym w szybszym tempie. Wciąganie aut elektrycznych w branżę wyścigową napędzi ponadto ich rozwój. Stanie się tak z uwagi na konieczność testowania ich w trudnych warunkach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.