Wiadomości OZE Elektryczny bolid z AGH będzie ścigał się z najlepszymi w Europie 05 lipca 2018 Wiadomości OZE Elektryczny bolid z AGH będzie ścigał się z najlepszymi w Europie 05 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Zespół AGH Racing zbudował swój pierwszy bolid wyścigowy o napędzie elektrycznym. Studenci z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zaprezentowali pojazd w czwartek, 5 lipca w Klubie Studio. Możliwości najnowszej konstrukcji przetestują już w przyszłym tygodniu podczas międzynarodowych zawodów dla inżynierów z całego świata – Formuła Student w Holandii. Najnowszy bolid jest już piątą konstrukcją w dorobku zespołu AGH Racing. Prace nad ekologiczną maszyną rozpoczęli dwa lata temu od zaprojektowania napędu elektrycznego. Faza wykonawcza projektu trwała przez ostatnie cztery miesiące. Studenci nazwali pojazd imieniem Stanisław, na cześć patrona Akademii Górniczo-Hutniczej, Stanisława Staszica. Stanisław, to bolid o mocy szczytowej do 100 kW, osiągający prędkość 100 km/h w 4,5 sekundy. Maszyna zasilana jest przez blisko 1000 ogniw litowo-jonowych. Dodatkowo konstrukcja wyposażona jest w układ chłodzenia wodą zaprojektowany i wykonany przez członków zespołu AGH Racing. Do wykonania układu użyto kompozytu, który przy wzroście temperatury zmienia swoje właściwości oddawania ciepła do otoczenia. Dzięki temu maksymalna temperatura silnika wyniesie 60oC. W bolidzie zastosowano również system odzyskiwania energii podczas hamowania na wzór rozwiązania stosowanego w Formule 1. Poszycie bolidu, które studenci zaprojektowali i wykonali samodzielnie, zbudowane jest z nowoczesnego i ekologicznego kompozytu lnianego. Miłośnicy motoryzacji skonstruowali pierwszy pojazd wyścigowy w AGH w 2012 roku. Od tego czasu zespół AGH Racing powiększył się do ponad 60 osób pracujących w kilku sekcjach. Studenci AGH dzięki działalności w zespole konstruktorów przygotowują swoje prace dyplomowe i zaliczeniowe. Współpraca z firmami z sektora motoryzacji procentuje natomiast cennym doświadczeniem dla młodych inżynierów, którzy ze sporym bagażem doświadczeń płynnie wchodzą na rynek pracy. Więcej na temat zespołu AGH Racing możecie Państwo przeczytać pod adresem: www.racing.agh.edu.pl. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.