Wiadomości OZE Elektryczny ciągnik siodłowy od holenderskiego DAF-a 21 maja 2018 Wiadomości OZE Elektryczny ciągnik siodłowy od holenderskiego DAF-a 21 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany DAF to jeden z najbardziej znanych producentów ciężarówek. Holandia, z której się wywodzi, nieustannie dąży do dywersyfikacji źródeł energii oraz elektromobilności, co poniekąd odbija się na polityce firmy DAF Trucks. Od dłuższego czasu prowadzi ona prace nad pojazdami hybrydowymi, których rozwój ma przyczynić się do wdrożenia do gamy oferowanych ciężarówek także modeli elektrycznych. Jak informuje ORPA, jeden z nich został właśnie zaprezentowany – nosi nazwę DAF CF Electric, a jego masa wynosi 9,7 tony. „DAF był jednym z pierwszych producentów, który wprowadził hybrydowe ciężarówki w Europie i kontynuuje rozwijanie elektrycznych oraz hybrydowych układów napędowych. Podczas gdy miasta ogłaszają plany dotyczące pojazdów zeroemisyjnych oraz bardzo niskiego poziomu hałasu, upewnimy się, że nasi klienci dysponują optymalnymi rozwiązaniami, by odnieść sukces” – powiedział Preston Feight, który jest dyrektorem generalnym firmy DAF Trucks. Pokazany światu DAF CF Electric wyposażony został w silnik o mocy 286 KM. Odpowiednią dawkę energii zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 170 kWh. Czas jego pełnego naładowania oscyluje w granicach 1,5 godziny. Po tym czasie możliwe jest pokonanie 100 kilometrów, co oznacza, że przeznaczeniem samochodu nie są długie trasy, a krótkie, miejskie dystanse. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.