Elektromobilność Elektryczny Mustang Mach-E. Czy pokona w wyścigu Teslę? 24 listopada 2020 Elektromobilność Elektryczny Mustang Mach-E. Czy pokona w wyścigu Teslę? 24 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Ford podał, że Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (The Environmental Protection Agency, EPA) potwierdziła i wystawiła certyfikat dla zasięgu nowego elektrycznego Mustanga Mach-E, który ma pojawić się u dealerów samochodowych już w grudniu. Samochód uznaje się za szczególne osiągnięcie w dziedzinie elektromobilności – ulepszona wersja pojazdu pozwala przejechać jednorazowo 300 mil, co daje aż ponad 480 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatorów. Napęd Ford Mustang Mach-E pojawi się w kilku wersjach. W pierwszej kolejności będzie można skorzystać z oferty samochodu z napędem na tylne koła, czyli RWD. Razem z wersją California Route 1, Mach-E będzie mógł przejechać 300 mil w wersji rozszerzonej lub 230 mil (370 kilometrów) w wersji podstawowej – podaje producent. W wersji AWD, czyli z napędem na wszystkie koła, znajdziemy opcję Extended-range, czyli rozszerzoną uzyskującą 270 mil (435 kilometrów) lub Standard-range, która przejdzie 211 mil (340 kilometrów). Mustang będzie posiadał także opcję OTA (over-the-air update), która pozwoli ulepszyć funkcjonowanie pojazdu i zwiększać jego wydajność. OTA pozwala na zarządzanie opcjami samochodu bezpośrednio z telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych. Elektryczny Mustang Mach-E Akumulatory Wersje Extended-range Mach-E osiągają wyższe zasięgi dzięki pakietowi akumulatorów 88-kWh, natomiast wersja Standard-range Mach-E zawiera pakiet akumulatorów 68-kWh. Oba rodzaje podane są w liczbie opartej na rzeczywistej pojemności użytkowej. Jest to część ruchu Forda, zapoczątkowanego w tym roku, a jej celem jest przejrzyste informowanie o poziomach energii użytkowej. Najlepsi w wyścigu Model Y Tesli w swojej dalekosiężnej formie i napędem AWD osiągał do tej pory sukces zasięgu – 326 mil, co dawało wynik aż 525 kilometrów. Tesli również przyznano certyfikat EPA, którego z kolei nie otrzymał amerykański Lucid Air, który jak podano, może osiągać zasięg 800-1000 km. Również amerykański producent elektryków Rivian podaje, że wersja pojazdu Max Pack może generować ponad 400 mil. Rivian nie otrzymał jak na razie certyfikatu EPA. Ponadto, zarówno Rivian, jak i Lucid są droższe, niż Ford Mach-E. W wyścigu certyfikowanych samochód będą brać udział wprowadzone w najbliższym czasie: Volkswagen ID.4 o zasięgu 250 mil oraz Volvo XC40 Recharge generujące 208 mil. źródło: autoblog.com, greecarreports.com Elektryczna furgonetka pokryta wzorem graffiti Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.