Elektromobilność Elektryczny powrót „ogórka” Volkswagena 28 czerwca 2017 Elektromobilność Elektryczny powrót „ogórka” Volkswagena 28 czerwca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Volkswagen od lat zapowiada wprowadzenie odświeżonej wersji Microbusa. Już w 2001 roku firma pokazywała koncepcje tego pojazdu – pod nazwą Bulli – wzorowanego na klasycznym „ogórku” z lat 60 XX wieku. Ostatnio jednakże sprawy poszły do przodu, a to wszystko za sprawą prezentacji nowego pojazdu. Przypominający stylistyką klasyczny mikrobus Volkswagena pojazd o nazwie I.D. Buzz to póki co jedynie koncepcja w głowach projektantów. Jakkolwiek tego typu concept-cary zazwyczaj nie trafiają do produkcji seryjnej, to jeśli wierzyć zapowiedziom producenta, ten pojazd ma zostać wprowadzony do masowej produkcji już niebawem. Plany budowy nowego Microbusa potwierdził CEO firmy, Herbety Diess. Nowy pojazd ma stylistycznie nawiązywać do klasycznego pojazdu Volkswagena z lat 60, jednakże tylko wygląd ma być podobny. Od starego pojazdu odróżniać go będzie zdecydowanie jedna cecha – napęd elektryczny. Więź emocjonalna jest bardzo ważna dla naszej marki – mówił Diess. – Sprzedajemy wiele Garbusów (VW Beetle – przyp.red.), szczególnie na rynku amerykańskim. Dlatego też niedawno zdecydowaliśmy się dołączyć do naszej oferty klasyczny Microbus, który właśnie prezentujemy. Microbus zbudowany ma być na platformie MEB, która to docelowo ma stać się podstawą dla wszystkich modeli samochodów elektrycznych tego producenta. Docelowy projekt I.D.Buzz najpewniej różnić się będzie od prezentowanej koncepcji, jednakże będą to tylko niewielkie zmiany. Koncepcyjny elektryczny pojazd VW swoją premierę miał na tegorocznym Detroit Auto Show w USA. Jak przy tej okazji mówił szef działu projektowania, Oliver Stefani – Dzięki wykorzystaniu platformy MEB da się uzyskać poprawne proporcje auta i zyskuje się bardzo dużo przestrzeni wewnętrznej, niemalże o klasę wyżej. Cały projekt nowego auta stworzony jest wokół tej podstawy dla samochodów elektrycznych. Jakkolwiek firma potwierdziła, że Microbus pojawi się produkcji, to jednak nie znamy jeszcze dokładnej daty. Jak wynika z innych dokumentów, pojazdy oparte o MEB pojawią się na rynku najszybciej w 2020 roku. Najpewniej pierwszy będzie elektryczny hatchback, więc mikrobus pojawi się najszybciej po nim. Szacowany zasięg pojazdu ma wynieść około 450 km. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.