Elektromobilność Hawaje: Elektryczny szybowiec przewiezie 100 osób. Coraz więcej projektów zeroemisyjnego lotnictwa 13 czerwca 2022 Elektromobilność Hawaje: Elektryczny szybowiec przewiezie 100 osób. Coraz więcej projektów zeroemisyjnego lotnictwa 13 czerwca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Linie lotnicze Hawaiian Airlines połączyły siły z firmą REGENT z branży lotniczej i morskiej. Wspólnie pracują nad projektem w pełni elektrycznego szybowca nowej generacji Monarch, który pomieści ponad 100 osób. Elektryczny szybowiec ma wejść do komercyjnego użycia do 2028 roku. Zeroemisyjne lotnictwo Na ulicach miast Europy i świata z roku na rok przybywa samochodów elektrycznych. Zarówno tych osobowych, jak i ciężarowych. A te liczby będą rosły. 8 czerwca zapadła decyzja w sprawie zakazu sprzedaży samochodów spalinowych w UE do 2035 roku. Również transport podniebny dąży do zerowej emisji. We wrześniu 2021 roku Rolls-Royce zakończył dziewiczy lot swojego całkowicie elektrycznego samolotu. Rolls-Royce pobił aż trzy rekordy i został okrzyknięty najszybszym samolotem elektrycznym świata. W listopadzie 2021 roku Wright Electric przedstawił całkowicie elektryczny samolot koncepcyjny, który może pomieścić 100 osób. Narodowe Laboratorium Energii Odnawialnej (The National Renewable Energy Laboratory, NREL) szacuje, że obecnie powstaje 170 projektów związanych z elektrycznym transportem podniebnym na całym świecie. To dwukrotnie więcej niż w 2018 roku. NREL w jednym z raportów przewiduje, że silny wzrost nastąpi w 2028 roku, kiedy to mają pojawić się pierwsze samoloty elektryczne mieszczące na pokładzie 60-70 osób. Elektryczny samolot podmiejski Elektryczny szybowiec – innowacyjny transport międzywyspowy Amerykańskie linie lotnicze Hawaiian Airlines obsługują loty między wyspami archipelagu hawajskiego od 1929 roku. Dokładnie 11 listopada 1929 roku odbył się pierwszy komercyjny lot miał samolotem Sikorsky S-38. Jego trasa wiodła z Honolulu na wyspie Oʻahu do Hilo na wyspie Hawaiʻi z dwoma międzylądowaniami. Samoloty na tej trasie zastąpiły statki parowe. Teraz pora na następny krok. – Jesteśmy podekscytowani faktem, że zostaliśmy pierwszym inwestorem w REGENT i wspólnie pracujemy nad projektem największego szybowca – pojazdu o ogromnym potencjale dla Hawajów. Nie możemy się doczekać współpracy z firmą REGENT w celu zbadania technologii i infrastruktury potrzebnej do realizacji naszej wizji wygodnego i przyjaznego dla środowiska transportu międzywyspowego – powiedział Avi Mannis, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Hawaiian Airlines. Czytaj więcej na temat pierwszego solarnego punkt ładowania samolotów elektrycznych. Całkowicie elektryczny szybowiec morski jest pojazdem o zerowej emisji. Zapewni mieszkańcom i turystom transport nadwodny z portu do portu. To rozwiązanie, które generuje mniej kosztów, hałasu, a przede wszystkim emisji CO2 w porównaniu do istniejących do tej pory środków transportu. Innowacyjny szybowiec ma wejść do użytku komercyjnego do 2028 roku. źródło: interestingengineering.com, scientificamerican.com, newsroom.hawaiianairlines.com fot. główne Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.