Polska Energa wstrzymuje instalację liczników dwukierunkowych – prosumenci muszą poczekać 18 marca 2020 Polska Energa wstrzymuje instalację liczników dwukierunkowych – prosumenci muszą poczekać 18 marca 2020 Przeczytaj także Fotowoltaika testooo12 Artykuł sponsorowany Fotowoltaika test patronatu Artykuł sponsorowany Z powodu zagrożenia epidemią koronawirusa, Energa – Operator SA wstrzymuje prace związane z parametryzacją i instalacją liczników dwukierunkowych do odwołania. Sytuacja dotyczy tych, którzy mają już mikroinstalację OZE, ale jeszcze nie podłączyli ich do sieci. AKTUALIZACJA – 15.04. Energa – Operator SA jako pierwsza spółka odpowiedzialna za dystrybucję energii elektrycznej zakomunikowała o podjęciu takiej decyzji. Obecnie nie wiadomo, czy pozostali dostawcy prądu zrobią tak samo. Problem zatem dotyczy tylko klientów Energi. Komunikat Energa-Operator SA: „Z powodu SARS-CoV-2 ENERGA-OPERATOR SA z dniem 17 marca ogranicza czynności i usługi, które wymagają bezpośredniego kontaktu z Klientem. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników. Wyjątek stanowi obsługa zgłoszeń dotyczących awarii/braku zasilania i montażu nowych liczników energii elektrycznej„. „Dodatkowo Energa-Operator ogranicza zakres prac monterów realizujących w terenie czynności, które wymagają bezpośredniego kontaktu lub wizyty w siedzibie Klienta. Nie będą wykonywane takie czynności jak: przyłączenie mikroinstalacjiparametryzacja liczników związana ze zmianą grup taryfowychwymiana zabezpieczeń przedlicznikowych wynikająca ze wzrostu mocy przyłączeniowej/zamówionejsprawdzenie/badanie liczników energii elektrycznejwymiana legalizacyjna licznikówmontaż plombodczyty reklamacyjnedemontaż licznika na zlecenie klienta„ Parametryzacją i instalacją lub wymianą licznika na dwukierunkowy zajmuje się zakład energetyczny w momencie, gdy jego klient zamontuje mikroinstalację OZE w swoim gospodarstwie domowym i zgłosi ją do przyłączenia do sieci. Bez licznika panele fotowoltaiczne nie mogą generować prądu. Zakład energetyczny na wymianę ma 30 dni od momentu zgłoszenia. W związku z tym komunikatem nowi prosumenci, którym już zamontowano mikroinstalacje, ale nie zostały one jeszcze podłączone do sieci, oraz ci, którzy planują taką inwestycję, muszą uzbroić się w cierpliwość. Na swojej stronie Energa – Operator zapewnia, że całodobowo przyjmuje wszelkie zgłoszenia o awariach lub braku prądu droga telefoniczną. Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.