Elektromobilność Energia za darmo. W Polsce powstaje sieć darmowych punktów ładowania aut elektrycznych 10 sierpnia 2022 Elektromobilność Energia za darmo. W Polsce powstaje sieć darmowych punktów ładowania aut elektrycznych 10 sierpnia 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… ChargeEuropa, operator sieci ładowania aut elektrycznych, dzięki partnerskiej współpracy z markami oferuje właścicielom nieruchomości punkty nieodpłatnego ładowania elektryków. Czy to szansa na rozbudowę infrastruktury ładowania aut elektrycznych, która przecież jest niezbędna dla powszechnej i efektywnej elektryfikacji w transporcie? Spis treści Sieć darmowych punktów ładowania w PolsceŁaduj się i jedź za darmo!Pilotażowe 10 ładowarek działa od lipcaCzas na rozwój sieci ładowania Sieć darmowych punktów ładowania w Polsce Pod koniec stycznia 2022 roku w Polsce funkcjonowały 1992 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych (3 893 punkty) – wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. 28% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 72% – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. Liczba samochodów elektrycznych i stacji ładowania dynamicznie rośnie. Wzrost liczby zarejestrowanych elektryków sprawił, że coraz trudniej znaleźć punkty ładowania, w których podłączenie auta jest darmowe. Darmowe stacje ładowania najczęściej znajdziemy w dużych miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Zlokalizowane są na parkingach publicznych w centrach miast, na parkingach galerii handlowych, na terenach hoteli i punktów rekreacyjnych oraz stacjach paliw. Teraz sieć darmowych punktów ładowania chce udostępnić firma ChargeEuropa. Jak to możliwe? Czytaj także: Dofinansowanie na stacje ładowania aut elektrycznych – dla kogo, do kiedy i ile pieniędzy? Ładuj się i jedź za darmo! ChargeEuropa wyszła z pomysłem na budowę i obsługę rentownych sieci ładowania aut elektrycznych w miastach, w których takich punktów brakuje. Niewiele samorządów ma zasoby na tworzenie od podstaw całej sieci punktów ładowania na swoim obszarze, zwłaszcza jeśli mowa o miastach na rynkach wschodzących, gdzie popyt zaczyna dopiero rosnąć. – Nasza koncepcja jest innowacyjną odpowiedzią na potrzeby miast o dużym potencjale wzrostu, bo umożliwia zbudowanie niezbędnej infrastruktury ładowania aut elektrycznych, bez której trudno mówić o czystym transporcie w danej społeczności – mówi Matt Tymowski, CEO ChargeEuropa. Ładowarka z wbudowanym 65-calowym ekranem dotykowym, który stanowią przestrzeń reklamową dla marek, źródło materiały prasowe ChargeEuropa Ale jak to możliwe, że w punktach ChargeEuropa naładujemy auto za darmo? Wszystko za sprawą modelu biznesowego. Dochody firmy nie opierają się na opłatach za ładowanie aut, a za wyświetlenia reklam. ChargeEuropa projektuje i produkuje stacje ładowania aut elektrycznych z wbudowanymi 65-calowymi ekranami dotykowymi, które stanowią przestrzeń reklamową dla marek. – Wchodzimy na rynki z oryginalnym rozwiązaniem reklamowym, które umożliwia nam monetyzację naszych sieci ładowania i zapewnia zdrowe wzrosty już od pierwszego dnia – mówi Euan Wheatley, COO ChargeEuropa. Pilotażowe 10 ładowarek działa od lipca W lipcu firma uruchomiła pilotażowy projekt 10 ładowarek w Warszawie. Wszystkie znajdują się u partnerów na terenach prywatnych (Selgros 2x11kW Typ 2, M1 Marki 1x22kW Typ 2, Blue City 2x11kW Typ 2, Sadyba Best Mall 2x11kW Typ 2, Pasek 1x22kW Typ 2, Fort Służew 1x11kW Typ 2). Mapa ładowarek zainstalowanych w ramach programu pilotażowego, źródło: chargeeuropa.com Dowiedzieliśmy się, że w zależności od lokalizacji – niektóre z ładowarek mają dwa złącza TYP 2, inne jedno złącze TYP 2. Istnieją już plany przeprowadzenia pilotażu z ładowaniem prądem stałym mieszanym z wykorzystaniem baterii. Planowane są również prostsze i bardziej wytrzymałe urządzenia dla rynków wschodzących. Ładowarki są projektowane i integrowane przez ChargeEuropa. Produkcja niektórych specjalistycznych komponentów (np. metaloplastyki) zlecana jest lokalnym producentom. Spółka posiada magazyn w Poznaniu, gdzie technicy podłączają i integrują urządzenia. Jednak w przyszłości zamierza otworzyć większy obiekt integracyjny w Warszawie z powierzchnią biurową. Pozwoli to na zwiększenie skali produkcji i wzmocnienie zespołu, aby sprostać dużemu skokowi zapotrzebowania. Czas na rozwój sieci ładowania Firma planuje teraz otwarcie stacji w ponad 1000 lokalizacji na kolejne dwa lata (300 w pierwszym roku, 700 w kolejnym). Zostaną one rozmieszczone w kluczowych miastach w Polsce, Chorwacji, Bułgarii, Chile i na Filipinach. Wśród marek, które podjęły już współpracę z ChargeEuropa i chcą wspierać rozwój infrastruktury są Netflix, BMW, Bolt, Opel i OSHEE. Auta elektryczne w parkach narodowych! 16 mln zł na 80 pojazdów elektrycznych i stacje ładowania ChargeEuropa nawiązała również partnerstwo z dużymi sieciami handlowymi, takimi jak Selgros Cash&Carry. Punkty ładowania mają powstawać na ich parkingach. – Teraz, gdy udowodniliśmy, że markom podoba się nasza koncepcja, a właściciele gruntów chcą widzieć u siebie nasze stacje ładowania, przygotowujemy się do przejścia do fazy komercyjnej – mówi Matt Tymowski. – Prawdziwy test nie będzie już polegał na sprawdzeniu czy nasza koncepcja działa, ale na tym jak szybko w ciągu najbliższych dwóch lat będziemy w stanie rozwinąć naszą sieć, aby sprostać ogromnemu wzrostowi popytu – dodaje Euan Wheatley. źródło: informacja prasowa ChargeEuropa, optimalenergy.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.