Wiadomości OZE Esprinter znany od strony technicznej 19 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Esprinter znany od strony technicznej 19 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Mercedes-Benz zaprezentował szerokiemu gronu odbiorców szczegóły techniczne elektrycznego eSprintera. Według specyfikacji samochód będzie mógł na jednym ładowaniu pokonać dystans do stu pięćdziesięciu kilometrów z maksymalną ładownością na poziomie tysiąca kilogramów. W ofercie znajdą się furgonetki z dwiema opcjami akumulatorów: 55 kWh oraz 41 kWh. Mniejsza moc akumulatora pozwoli na pokonanie stu piętnastu kilometrów, a nabycie pojazdów będzie możliwe już w przyszłym roku. Przy okazji ogłoszenia specyfikacji technicznej firma odniosła się do zarzutów dotyczących względnie krótkich dystansów, jakie samochód będzie w stanie pokonywać. Koncern uważa, że samochody zostały skonstruowane z myślą o ruchu miejskim, a więc ich zasięg jest dostateczny. Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz, ponadto powiedział: „Elektryfikacja floty handlowej wynika z naszego przekonania, że przyszłość należy do elektrycznych systemów napędowych, zwłaszcza w ruchu śródmiejskim. Pokazaliśmy w eVito, że poważnie podchodzimy do tego tematu. Teraz idziemy o krok dalej dzięki eSprinterowi. Nasze elektryczne systemy napędowe są również konkurencyjne w większych segmentach pojazdów, zwłaszcza pod względem całkowitego kosztu posiadania, który jest ważny dla naszych klientów komercyjnych”. Firma nie potwierdziła ceny, ale wiadomo, że koszt zakupu będzie wyższy niż w przypadku modelu napędzanego gazem, który aktualnie kosztuje pięćdziesiąt tysięcy dolarów. Benjamin Kaehler, szef eDrive VANs w Mercedes-Benz, powiedział z kolei: „Całkowite koszty operacyjne muszą być na poziomie porównywalnie wyposażonego pojazdu napędzanego silnikiem Diesla. eSprinter i eVito spełniają ten podstawowy wymóg. Wyższe koszty zakupu są równoważone przez niższe koszty energii i konserwacji, a także zwroty z ulg podatkowych”. eSprinter jest kontynuacją modelu eVito, który zadebiutował w zeszłym roku. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.