Zmiany klimatu Flandria będzie kontrolować emisje CO2 21 czerwca 2021 Zmiany klimatu Flandria będzie kontrolować emisje CO2 21 czerwca 2021 Przeczytaj także Ekologia Czym jest budynek zeroemisyjny? Charakterystyka i przykłady Zeroemisyjny budynek cechuje się zerowym zużyciem energii netto. Oznacza to, że całkowita ilość zużywanej przez niego energii w skali roku równa się ilości energii odnawialnej wytworzonej w danym miejscu. Jakie rozwiązania stosowane są w zeroemisyjnych budynkach? Artykuł sponsorowany Ochrona środowiska Prognozowanie pogody z wykorzystaniem sztucznej inteligencji Lipiec 2023 okazał się rekordowy, jeśli chodzi o średnią globalną temperaturę. Poza wysokimi temperaturami, doświadczyliśmy też innych ekstremalnych zjawisk pogodowych. Pożary, huragany, susze wywołały wiele zniszczeń. W przygotowaniu do zmierzenia się z żywiołem może pomóc wczesne przewidywanie pogody. Huawei Cloud udostępnia za darmo system, który przygotowuje prognozę w kilka sekund. Artykuł sponsorowany Jak rozwiązać problem przekroczonych emisji w centrum miasta i na jego obrzeżach? Jednym z rozwiązań jest teledetekcja, czyli badanie powietrza przy użyciu specjalnych sensorów. Prawo i testy Kraje unijne kroczą ku zerowej emisji. Za niecałe 30 lat (do 2050 r.) wszystkie państwa należące do Rady Europejskiej mają osiągnąć neutralność klimatyczną. W tym procesie kluczowe jest znaczne obniżenie emisji, pochodzących z transportu. Holenderska organizacja TNO wraz z Wolnym Uniwersytetem w Amsterdamie (Vrije Universiteit Brussel) i amerykańską firmą HEAT w przeprowadziły nowatorskie badanie dotyczące emisji z pojazdów, poruszających się po flamandzkich drogach. Na zlecenie Flamandzkiej Agencji Ochrony Środowiska zrobiono dwuetapową analizę zjawiska. Po pierwsze trzeba było ustalić normy prawne, wiążące się z użyciem teledetektorów. Po tym ustaleniu można było przystąpić do drugiego etapu. Amsterdam testuje autonomiczne łodzie elektryczne Namierzanie W drugiej części badania wykorzystano system teledetekcji, który posłużył do pomiaru emisji na drogach na dużej próbie pojazdów. Pomiary wykonano w 5 lokalizacjach we Flandrii i był to zarazem pierwszy raz, kiedy takie testy wykonano w warunkach autostradowych. Badanie pozwoliło uzyskać nowe fakty dotyczące emisji. Oto wnioski: niewielka grupa pojazdów o wysokiej emisji ma nieproporcjonalny udział w całkowitej emisji,teledetekcja może skutecznie wykrywać problemy z układami oczyszczania spalin, co zwiększa efektywność służb,korzystanie z systemu teledetekcji podczas kontroli drogowych może znacznie zwiększyć wskaźnik wykrywania problemów z emisją,wykrywanie problemów z układami filtrowania spalin z silników diesla jest najskuteczniejsze dzięki teledetekcji na autostradach, gdzie poziomy emisji są zwykle niskie,badania z pomocą teledetekcji prowadzone w przeszłości na drogach miejskich i wiejskich nie dały pełnego obrazu emisji z pojazdów,wpływ temperatury otoczenia na emisje z pojazdów jest ograniczony, a różnice te można prześledzić w godzinach szczytu (rano i po południu). Dwa najbliższe lata są kluczowe dla obniżenia emisji w UE Teledetektor – jak działa? Metody teledetekcji można podzielić na aktywne i pasywne. Mierzenie emisji jest wykonywane z pomocą aktywnej. Do takich metod należy np. lidar, który wysyła sygnał, poddawany analizie. Lidar może posłużyć do oceny ilości zanieczyszczeń w atmosferze. Inną aktywną formą teledetekcji jest radar. Badania teledetekcyjne można wykonać z wielu płaszczyzn: z samolotów, przestrzeni kosmicznej lub z powierzchni ziemi. źródło: tno.nl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.