Wiadomości OZE Flixbus wprowadza flotę na ogniwa wodorowe 13 listopada 2019 Wiadomości OZE Flixbus wprowadza flotę na ogniwa wodorowe 13 listopada 2019 Przeczytaj także Depesze test depeszy fdsfadfadf Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany FlixMobility, spółka-matka europejskiej firmy przewozowej FlixBus będzie współpracować z Freudenberg Sealing Technologies nad wprowadzeniem nowych pojazdów z napędem hybrydowym, w którym będą zamontowane ogniwa wodorowe. Po tym jak jako pierwsi, którzy z powodzeniem uruchomiliśmy trzy w pełni elektryczne busy, teraz chcemy wprowadzić pierwsze długodystansowe autobusy zasilane ogniwami paliwowymi według technologii Freudenberga, by wyznaczyć kolejny milowy krok w historii komunikacji – mówi André Schwämmlein, założyciel and prezes FlixMobility. Spółka chce, aby autobusy miały zasięg przynajmniej 500 km i mogły się naładować w ciągu maksymalnie 20 minut. Dodatkowo, powinny mieć one moc i przyspieszenie na tym samym poziomie, co standardowe pojazdy. System hybrydowy, który poprawnie łączy akumulatory oraz ogniwa paliwowe jest wyjątkowo praktyczny przy ciężkich pojazdach, jeżdżących na długich dystansach, ponieważ te w pełni elektryczne nadal nie mają możliwości pokonywania długich tras. W pierwszej fazie projektu FlixBusa, reprezentatywna flota zostanie w pełni wyposażona w nową technologię i zostanie grupą pilotażową – ogłosił Claus Möhlenkamp, szef Freudenberg Sealing Technologies. FlixBus jest franczyzodawcą – nie ma własnych pojazdów, ani kierowców, ale oferuje dla regionalnych firm zezwolenia, plany sieci, marketing, zarządzanie oraz obsługę klienta. Firma powstała w 2011 w Monachium. Kilka lat później nastąpiła jej fuzja z konkurencyjnym MeinFernbus. Od 2015 roku podbija kolejne rynki taniej komunikacji dalekobieżnej w całej Europie. fot: Janusz Jakubowski/Flickr Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.