Świat Gigantyczna fabryka najbardziej ekologicznych baterii w Europie kontynentalnej. Gdzie i kiedy powstanie? 15 marca 2022 Świat Gigantyczna fabryka najbardziej ekologicznych baterii w Europie kontynentalnej. Gdzie i kiedy powstanie? 15 marca 2022 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Zasilana najczystszą siecią energetyczną w Niemczech, Fabryka Northvolt Drei ma produkować ekologiczne baterie oraz zajmować się ich recyklingiem. Gdzie i kiedy powstanie? Gigantyczna fabryka najbardziej ekologicznych baterii Northvolt podpisał protokół ustaleń z położonym na północy Niemiec landem Schleswig-Holstein i regionem Heide w sprawie budowy fabryki baterii litowo-jonowych o łącznej mocy produkcyjnej 60 GWh rocznie. Gigafabryka Northvolt Drei ma zatrudniać 3000 osób, a swoje pierwsze baterie wyprodukuje pod koniec 2025 roku. Moc produkcyjna Northvolt Drei ma pozwolić na dostarczenie na rynek europejski zrównoważonych baterii litowo-jonowych, wystarczających dla około miliona pojazdów elektrycznych. Nowa gigafabryka zwiększy możliwości produkcyjne Northvolt do ponad 170 GWh. Produkowane baterie mają charakteryzować się wykorzystaniem jedynie czystej energii oraz cyrkularnością. – Cieszymy się, że możemy ogłosić projekt Northvolt Drei, który doskonale pasuje do obiecujących przyszłych przedsięwzięć z zakresu czystej technologii, powstających w północnych Niemczech, jak również wspiera szerszą europejską przemianę w kierunku zrównoważonego społeczeństwa, w którym Niemcy grają kluczową rolę – powiedział Peter Carlsson, współzałożyciel i prezes Northvolt. Wybór miejsca fabryki nie jest przypadkowy. Tylko najczystsza energia Wybór Heide, Schleswig-Holstein, jest kluczowy dla osiągnięcia celu firmy. W tym właśnie regionie znajdują się najczystsze sieci energetyczne w Niemczech, z których jedna charakteryzuje się nadwyżką energii elektrycznej wytwarzanej przez lądową i morską farmę wiatrową, uzupełnianą energią odnawialną dostarczaną przez połączenie ze źródłami w Danii i Norwegii. – Sposób, w jaki produkujemy ogniwa bateryjne, ma ogromne znaczenie. Jeśli w produkcji używany jest węgiel, w baterii automatycznie zawarta jest spora ilość CO2, jeśli jednak użyjemy odnawialnej energii, mamy możliwość stworzenia zrównoważonego produktu. Nasza filozofia jest taka, że nowe energochłonne gałęzie przemysłu, takie jak produkcja baterii, powinny powstawać geograficznie jak najbliżej produkcji czystej energii – mówi Peter Carlsson. Projekt Northvolt Drei oraz wszystkie decyzje podejmowane w związku z budową fabryki będą dyktowane zrównoważonym rozwojem – dlatego fabryka będzie pozyskiwać znaczące wolumeny potrzebnych surowców naturalnych z recyklingu baterii. Jest to spójne z celem Northvolt, który zakłada, że do 2030 roku 50% surowców będzie pozyskiwał z recyklingu. Poza produkcją baterii, Northvolt Drei będzie także zakładem recyklingu baterii, która zapewni wydajne ponowne użycie produktów ubocznych z procesów produkcyjnych, a także zrównoważone rozwiązanie dla baterii do pojazdów elektrycznych wycofanych z eksploatacji, odzyskanych z europejskich rynków. Recykling akumulatorów pojazdów elektrycznych staje się coraz ważniejszym problemem. W Niemczech otwarto ostatnio magazyn energii wykorzystujący zużyte akumulatory litowo-jonowe z samochodów elektrycznych Audi. Czy magazyny energii z zużytych baterii aut elektrycznych to przełom w rewolucji energetycznej? Zobacz artykuł: Audi tworzy magazyny energii z zużytych baterii aut elektrycznych! Rewolucja w transformacji energetycznej? źródło: mat.prasowe Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.