Wiadomości OZE Giro E – elektryczna odsłona Giro d’Italia 16 maja 2018 Wiadomości OZE Giro E – elektryczna odsłona Giro d’Italia 16 maja 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Tegoroczna edycja Giro d’Italia została wzbogacona o dodatkową formułę. Jak ogłosił RC S Sport, na trasie wyścigu rywalizować będą także kolarze ścigający się na rowerach elektrycznych, a konkurs, w którym wezmą udział, będzie nosić nazwę Giro E. W szranki stanie pięć dwuosobowych zespołów ścigających się na e-bike’ach. Trasa ich przejazdu pokrywa się z odcinkami Giro d’Italia, jednak kolarze wyznaczone etapy będą pokonywać jakiś czas po tym, kiedy przejedzie peleton wyścigu głównego. Zmagania uczestników z tegoroczną odsłoną Giro d’Italia rozpoczęły się 4 maja br. w Jerozolimie. Początek rywalizacji pomiędzy uczestnikami Giro E miał miejsce 8 maja br. w Katanii, na pierwszym włoskim odcinku trasy. Wyścigi elektrycznej wersji konkursu potrwają aż do mety wyznaczonej w Rzymie. Nałożone przez Unię Europejską ograniczenia dotyczące elektrycznych rowerów umożliwiają tym urządzeniom wspomaganie pracy człowieka tylko do szybkości 25 km/h oraz przy użyciu 400 W, czyli ok. 0,5 konia mechanicznego. Można jednak domniemywać, że wykorzystywane w Giro E pojazdy są ulepszoną, wyścigową wersją e-bike’ów. Zawodnicy posługujący się elektrycznymi rowerami korzystają z pojazdów Pinarello Nytro. Model Nytro zbudowany został na podstawie jednego z najlepszych modeli marki Pinarello – F10. Do produkcji tego e-bike’u wykorzystano najwyższej jakości karbon, dzięki czemu pojazd jest bardzo lekki – z pełnym wyposażeniem waży on 13 kg, natomiast rama z baterią i silnikiem ważą łącznie 4,7 kg. Konkurs Giro d’Italia (wł. wyścig dookoła Włoch) jest jednym z największych i najważniejszych wyścigów kolarskiego świata, tuż za Tour de France, a przed Vuelta a Espana. Odbywa się w ciągu trzech majowych tygodni, a jego trasa przebiega przez obszar Włoch oraz krajów sąsiednich. Od 1909 r. wyścig ten organizowany jest rokrocznie, z drobnymi wyjątkami związanymi z trwaniem I i II wojny światowej. Giro d’Italia 2018 potrwa do 27 maja. Źródła: elektrowoz.pl, rowery.org Foto: road.cc Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.