Wiadomości OZE Hamburg zamyka drogi przed przestarzałymi dieslami 01 czerwca 2018 Wiadomości OZE Hamburg zamyka drogi przed przestarzałymi dieslami 01 czerwca 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Hamburg już niebawem stanie się pierwszym niemieckim miastem, które zakaże wjazdu na swój teren pojazdom wyposażonym w silniki diesla. Powyższa decyzja ma związek z precedensowym wyrokiem sądu w Lipsku, na mocy którego uznano, że lokalne władze mogą wprowadzić zakaz wjazdu do centrum miasta tym pojazdom, które nie spełniają norm emisji Euro 6. Na razie samochody wyposażone w silniki wysokoprężne, które nie spełniają norm emisji Euro 6, będą miały zakaz poruszania się po dwóch ważnych ulicach miasta: Max-Brauer-Allee oraz Stresemannstrasse, zlokalizowanych w północno-zachodniej części miasta, w dzielnicy Altona-Nord. Już w ubiegłym tygodniu na terenie tej dzielnicy pojawiły się stosowne znaki drogowe, informujące o planowanych zakazach oraz wyznaczające objazdy. Zmiana dotknie niespełna 600-metrowy odcinek Max-Brauer-Allee. Zgodnie z prognozami przeprowadzonymi przez lokalne władze zakaz będzie dotyczył około 170 tys. zarejestrowanych w Hamburgu pojazdów tego typu, a także pozostałych samochodów, które nie spełniają wyznaczonej normy. Inaczej prezentują się zmiany na 1,6-kilometrowym odcinku Stresemannstrasse. Planowany zakaz obejmie bowiem wyłącznie samochody ciężarowe wyposażone w silniki wysokoprężne, które nie spełniają podanej normy. Po tej trasie w dalszym ciągu będą mogły poruszać się środki transportu należące do mieszkańców tej ulicy, samochody dostawcze, śmieciarki oraz pojazdy służb ratunkowych. Powyższa decyzja ma związek z urządzeniami analizującymi stan powietrza, znajdującymi się właśnie na terenie ulic Max-Brauer-Allee oraz Stresemannstrasse, które często wskazują na podwyższoną emisję szkodliwych substancji. Jeśli dzięki ograniczeniu ruchu samochodów spalinowych na tej trasie kolejne pomiary wskażą poprawę sytuacji, to zakaz wjazdu wymierzony w stronę starych diesli obejmie kolejne ulice Hamburga. Ograniczenie wjazdu przestarzałym pojazdom stanowi próbę poprawy jakości niemieckiego powietrza. W połowie maja br. Komisja Europejska zaskarżyła Niemcy w związku z ustawicznym przekraczaniem ilości tlenków azotu w 66 niemieckich miastach i gminach. KE zwróciła także uwagę na opieszałość we wprowadzaniu zmian, mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. Oprócz Niemiec w tej sprawie pozwano także państwa, jak takie: Wielka Brytania, Włochy, Francja, Rumunia i Węgry. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.