Wiadomości OZE Hawajskie linie lotnicze nie pomagają środowisku 29 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Hawajskie linie lotnicze nie pomagają środowisku 29 sierpnia 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Hawaje dążą do korzystania jedynie z odnawialnych źródeł energii. Cel ten chcą osiągnąć do 2045 roku. Jego realizacją jest możliwa, lecz istnieją drobne przeszkody. Trudnym zadaniem jest przekonanie hawajskich linii lotniczych do proekologicznych rozwiązań, takich jak stosowanie biopaliw w samolotach. Atmosfair to niemiecka organizacja badawcza zajmująca się oceną linii lotniczych pod kątem implementacji proekologicznych rozwiązań. Hawajskie linie lotnicze zostały poddane obserwacji, w wyniku której nie zostawiono na nich suchej nitki. Jednym z postawionych zarzutów jest niewykorzystywanie biopaliw. Do powyższych oskarżeń odniósł się prezes hawajskich linii lotniczych Mark Dunkerley. Jego zdaniem pozostanie przy standardowych paliwach ma swoje wytłumaczenie, albowiem linie lotnicze nie chcą stosować biopaliw ze względów bezpieczeństwa. Loty hawajskimi liniami lotniczymi to zazwyczaj długie podróże przez ocean, dlatego między innymi linie opierają się przed wdrożeniem nowych, niesprawdzonych, zdaniem Dunkerleya, rozwiązań. Przed wykorzystywaniem biopaliw nie bronią się jednak singapurskie linie lotnicze. 1 maja 2017 roku odbył się pierwszy lot z San Francisco do Singapuru przy wykorzystaniu biopaliw przez samolot Airbus A350-900. Odległość między tymi dwiema lokalizacjami to nieco ponad dwukrotność dystansu dzielącego zachodnie wybrzeżem USA i Hawaje. Mimo to nikt nie bał się testować nowych, bardziej ekologicznych rozwiązań. Ciekawostką jest również to, że Airbus, dostarczając nowe samoloty do swoich kontrahentów, wykorzystuje biopaliwa. Skoro sam producent nie widzi przeszkód w stosowaniu ekologicznych rozwiązań, hawajskie linie lotnicze także nie powinny mieć przed tym żadnych oporów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.