Wiadomości OZE Hybryda wkracza na kolej 12 października 2017 Wiadomości OZE Hybryda wkracza na kolej 12 października 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Podróże pociągami w Polsce do niedawna były dla wielu koszmarem. Wszechogarniający nieład i opóźnienia stały się normą niemającą nic wspólnego z tym, jak wyglądały polskie koleje przed II wojną światową. Wówczas każdy, kto chciał nastawić swój zegarek, wypatrywał regularnie jeżdżących pociągów, które kursowały z niespotykaną dzisiaj punktualnością. Aby unaocznić skalę zaniedbań oraz miejsce, w jakim obecnie znajdują się polska kolej, wystarczy przytoczyć fakt często pomijany w prasowych wiadomościach i newsach. W wielu miejscowościach w Polsce znajdują się torowiska niepodłączone do trakcji elektrycznej, co powoduje, że niemożliwe jest przyjęcie elektrowozu, a ruch kolejowy może odbywać się tylko przy pomocy maszyn spalinowych. Wygląda jednak na to, że za sprawą podpisanego listu intencyjnego podróżni w wielu miastach i miasteczkach odczują znaczną poprawę, ponieważ już za dwa lata w Polsce powstanie hybrydowy pociąg, który ma rozwiązać problemy dotyczące infrastruktury kolejowej. Co wiemy o budowanej hybrydowej lokomotywie? List intencyjny zakłada zaprojektowanie przez fabrykę Cegielskiego maszyny wyposażonej w napęd elektryczny i spalinowy. Zleceniodawcą i odbiorcą przyszłych lokomotyw będzie spółka POLREGIO (dawniej Przewozy Regionalne). Hybryda będzie mogła poruszać się zarówno po trasach zelektryfikowanych, jak i na tych, które do tej pory były pozbawione sieci. Chyba każdy z nas doświadczył podróży pociągiem, podczas której następowało przepięcie lokomotyw. Proces ten zazwyczaj trwał nawet kilkadziesiąt minut i znacząco opóźniał przejazd. Według Krzysztofa Zgorzelskiego z Przewozów Regionalnych niewygodne przesiadki i spóźnienia spowodowane brakiem odpowiedniej infrastruktury elektrycznej zostaną niebawem zlikwidowane. Projekt pociągu hybrydowego ma kosztować trzydzieści milionów złotych i zostanie sfinansowany przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.