Elektromobilność Hyundai zbuduje pierwszą zagraniczną fabrykę ogniw wodorowych w Chinach 17 stycznia 2021 Elektromobilność Hyundai zbuduje pierwszą zagraniczną fabrykę ogniw wodorowych w Chinach 17 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Hyundai Motor Group podpisał pakt inwestycyjny z rządem południowej prowincji Guangdong w Chinach, dotyczący budowy pierwszej zagranicznej fabryki systemów ogniw wodorowych. Działanie wpisuje się w strategię firmy, która zamierza zostać liderem na rynku pojazdów napędzanych wodorem. Wodór ciągle pozostaje technologią niszową Pojazdy napędzane ogniwami wodorowymi są technologią niszową, ze względu na obawy związane z niedostateczną ilością stacji ładowania, kosztami i ryzykiem eksplozji wodoru. Natomiast zwolennicy tej metody chwalą ją za neutralność środowiskową. Twierdzą oni, że paliwo wodorowe jest czystsze niż alternatywne metody redukcji emisji dwutlenku węgla w sektorze transportu. Hyundai stworzy autonomiczne elektryki. Czy czeka go współpraca z Apple? Nowa fabryka Hyundai powstanie w Kantonie Południowokoreański producent twierdzi, że budowa fabryki w mieście Kanton rozpocznie się w marcu tego roku, a zakończy w drugiej połowie 2022 roku. Placówka ma produkować ok. 6,5 tys. systemów ogniw wodorowych rocznie. – Fabryka w Kantonie wykorzysta szeroką wiedzę Hyundai Motor Group w zakresie produkcji systemów ogniw wodorowych, aby zapewnić sobie wiodącą pozycję technologiczną w szybko rozwijającym się chińskim przemyśle wodorowym – czytamy w oświadczeniu firmy. Hyundai Motor Group, w skład którego wchodzą Hyundai Motor Co. i Kia, nie ujawnił kwoty inwestycji. Dodał jednak, że będzie współpracował z chińskimi firmami w zakresie innych projektów związanych z wodorem, prowadzonych w prowincji Guangdong. Hyundai rozwija projekty wodorowe W grudniu Hyundai ogłosił, że wprowadza markę HTWO, dedykowaną systemom ogniw wodorowych, aby jeszcze bardziej rozwinąć swoją działalność w zakresie alternatywnych napędów. W październiku dostarczył pierwsze ciężarówki napędzane wodorem do klientów w Szwajcarii. Wodorowe ciężarówki Hyundai Xcient FC w Europie. Czas na Chiny i USA Firma tłumaczy, że jedynymi produktami ubocznymi systemów wodorowych są woda i ciepło. Ponadto wodór można wytwarzać z wielu źródeł, w tym z metanu, węgla, wody, a nawet śmieci. Źródło: Reuters Fot. Kim Hongji Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.