Wiadomości OZE IKEA w swym spocie świątecznym promowała recykling starych mebli 04 stycznia 2019 Wiadomości OZE IKEA w swym spocie świątecznym promowała recykling starych mebli 04 stycznia 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Okres świąteczny to dla wielu marek czas szczególnie intensywnej promocji swoich produktów. Z powyższego działania wyłamała się jednak sieć IKEA, która w swoim świątecznym spocie dedykowanym mieszkańcom Kanady promowała recykling starych mebli. Kampania realizowana jest pod nazwą „Magic Man Holiday”. Fabuła spotu koncentruje się na działaniach małego chłopca, który bardzo chce zostać iluzjonistą. W tym celu ćwiczy kolejne sztuczki i prezentuje je swojej wielopokoleniowej rodzinie, jednak za każdym razem jego magiczne triki nie udają się. Smutek chłopca zauważa jego dziadek. Starszy pan postanawia pomóc wnukowi w realizacji marzenia o zostaniu iluzjonistą. W tym celu odnajduje w piwnicy stary, zakurzony regał Kallax i przystępuje do jego odmalowywania i przerabiania stosownie do potrzeb małego magika. Odnowiony regał staje się cennym atrybutem umożliwiającym młodemu adeptowi sztuk magicznych wykonanie czarodziejskiej sztuczki polegającej na chowaniu zajączka, która to zadziwi całą jego rodzinę. Spot ma na celu uświadomienie konsumentom, że czasem to nie zakup nowego przedmiotu przyniesie frajdę obdarowanemu, ale właśnie ofiarowanie mu własnoręcznie wykonanego lub przerobionego prezentu może spowodować o wiele większą radość. Takie działanie wpisuje się w długofalową strategię zrównoważonego rozwoju marki IKEA. Przedsiębiorstwo to świadomie stawia na projektowanie oferowanych przez siebie mebli i innych rzeczy codziennego użytku w sposób umożliwiający ich dalsze przerabianie, odnawianie i szerzej: ofiarowanie drugiego życia przedmiotom już lekko zużytym. Kanadyjski oddział sieci IKEA wprowadził także dodatkową akcję promującą odpowiedzialny recykling. W jej ramach klienci marki mogą oddawać lekko zużyte towary w zamian za karty podarunkowe przeznaczone na zakupy w supermarketach sieci IKEA. Program ten cieszy się sporym powodzeniem – w trakcie pierwszego tygodnia od uruchomienia akcji sieć otrzymała ponad 1 tys. zgłoszeń od konsumentów zainteresowanych taką zamianą. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.