Elektromobilność Indukcyjne ładowanie elektryków staje się rzeczywistością? 17 kwietnia 2018 Elektromobilność Indukcyjne ładowanie elektryków staje się rzeczywistością? 17 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Opracowanie systemu szybkiego i bezprzewodowego ładowania elektrycznych modeli Kia Soul znajduje się obecnie na finiszu. O sukcesie poinformował wspólny komunikat wydany przez Hyundai-Kia America Technical Center, Inc. (HATCI) oraz Mojo Mobility. System ładowania o mocy 10 kW pozwala osiągnąć 85% efektywności w porównaniu do metod stosowanych obecnie. Testy nowego systemu przeprowadzono na pięciu egzemplarzach Kia Soul EV. Technologia wykorzystuje pole elektromagnetyczne do przesyłania energii między dwiema cewkami. Nadajnik znajduje się na ziemi, a odbiornik na spodzie pojazdu. Kierowca parkuje samochód nad nadajnikiem, aby rozpocząć ładowanie, a następnie energia jest przesyłana za pośrednictwem sprzężenia indukcyjnego do urządzenia elektrycznego, które wykorzystuje tę energię do naładowania akumulatora pojazdu elektrycznego. System jest tak wydajny, że pozwala na pewną niewspółosiowość między nadajnikiem a odbiornikiem, dzięki czemu jest łatwiejszy i wygodniejszy w codziennym użytkowaniu. Niestety obecnie nie istnieją plany wprowadzenia technologii do samochodów produkowanych seryjnie, jednak sukces tego projektu rozwojowego sugeruje, że podobne systemy są możliwe w pojazdach elektrycznych w przyszłości. William Freels, przewodniczący HATCI, dodał: „Cieszymy się z sukcesu systemu i jego wydajności. Postanowiliśmy rozwinąć ładowanie bezprzewodowe, które w przyszłości będzie wykorzystywane przez przeciętnych użytkowników samochodów elektrycznych”. Źródło: electrek, kianewscenter.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.