Wiadomości OZE Indyjskie koleje mają elektryczny pociąg 20 września 2017 Wiadomości OZE Indyjskie koleje mają elektryczny pociąg 20 września 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? W ciągu ostatnich miesięcy u niektórych przewoźników kolejowych nastąpiły pewne zmiany. Network Rail w Wielkiej Brytanii postanowiło rozwinąć sieć zelektryfikowanych torów kolejowych, a holenderskie pociągi rozpoczęły jazdę z wykorzystaniem energii wiatrowej. Do tego grona dołączyły także Indie, które do 2033 roku chcą zredukować emisję dwutlenku węgla do atmosfery o trzydzieści trzy procent, dlatego poczyniły w tym kierunku pierwszy, bardzo ciekawy, krok. Indyjskie koleje wypuściły na tory pociąg DEMU (Diesel Electric Multi Unit) wyposażony w instalację słoneczną, który kursuje na linii Delhi – Farukh. Szesnaście paneli słonecznych jest zlokalizowanych na dachach sześciu wagonów. Pojedynczy panel ma moc 300 Wp. Pociąg posiada awaryjne zasilanie, dzięki czemu może pracować na baterii co najmniej siedemdziesiąt dwie godziny. Wprowadzanie na tory pociągów DEMU, napędzanych energią słoneczną, pozwala indyjskim kolejom wypełnić długofalowy plan dotyczący redukcji emisji dwutlenku węgla oraz zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby. Wedle założeń pociągi typu DEMU będą początkowo jeździć na trasach miejskich, a następnie na dalekobieżnych. Kursy na mniejsze odległości są traktowane jako pewien test całego rozwiązania. W ciągu najbliższych tygodni na indyjskie tory ma wyjechać pięćdziesiąt pociągów tego rodzaju. Dzięki wdrożeniu takiego rozwiązania indyjskie koleje będą w stanie zaoszczędzić nawet miliard dolarów rocznie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.