Wiadomości OZE ING: W 2035 roku elektryczne auta zdominują drogi UE 10 sierpnia 2017 Wiadomości OZE ING: W 2035 roku elektryczne auta zdominują drogi UE 10 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Według badań ekspertów holenderskiego banku ING w 2035 roku w państwach Unii Europejskiej będą sprzedawanie tyko auta elektryczne, tym samym wypierając pojazdy z silnikami spalinowymi. Eksperci ING uważają, że promowanie samochód elektrycznych w Europie przyczynia się do realizacji programów rządowych mających na celu wspieranie przemysłu motoryzacyjnego. Rozprzestrzenianie się użycia aut elektrycznych wpłynie przede wszystkim na europejskich producentów samochodów. Europejczycy są odpowiedzialni za jedynie 3 procent produkcji akumulatorów litowo-jonowych. Mogą ustąpić w walce o udział w rynku motoryzacyjnym z Ameryką lub Azją albo zwiększyć wysiłki na rzecz „przebranżowienia się” na elektromobilność. Należy dodać, że sam przedsiębiorca Elon Musk wyjaśnia w licznych wywiadach, że przyszłością elektromobilości będą akumulatory litowo-jonowe. W raporcie podkreśla się także, że infrastruktura ładowania otaczający produkty elektromobile jest coraz powszechniejsza w Europie, co wymusza na rządach europejskich stanowienia prawa dla rynku e-mobility. Raport nie jest żadnym zaskoczeniem dla większości ekspertów oraz środowiska zainteresowanego transformacją energetyczną i motoryzacją. W tym roku koncern VOLVO ogłosił, że po 2019 roku będzie sprzedawał tylko pojazdy elektryczne i hybrydowe. Raport ING przewiduje, że koszt posiadania samochodu elektrycznego w Niemczech w 2024 roku będzie porównywalny do utrzymania samochodu spalinowego. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.