Elektromobilność Innowacyjne autobusy testowane w Berlinie 20 grudnia 2016 Elektromobilność Innowacyjne autobusy testowane w Berlinie 20 grudnia 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Nowoczesne eksperymenty, jakimi bez wątpienia są samo jeżdżące samochody to coraz częstsze zjawisko. Na rynku są już dostępne samochody z dostępnym trybem autopilota, który wyręczy nas podczas długich samochodowych tras. Tego typu rozwiązanie zastosowane jest między innymi w Tesli S – prawdopodobnie najbardziej rozpowszechnionym, w pełni elektrycznym samochodzie na chwilę obecną. Czy tego typu rozwiązania są nam potrzebne? Jedną z rzeczy, jakich w XXI. wieku nauczył się człowiek to wszechobecna wygoda. Postęp technologiczny bardzo nas rozleniwił, w wyniku czego dążymy do jak największego uproszczenia codziennych czynności. Efektem tego są między innymi wspomniane autonomiczne samochody, czy nawet autobusy, które już niebawem będą poruszać się po Berlińskich ulicach. Samo jeżdżący autobus o nazwie Olli powstał przy współpracy niemieckich kolei Deutsche Bahn z amerykańskim startupem Local Motors. Obecnie odbywają się testy tego pojazdu na jednej z berlińskich dzielnic o nazwie Schoneberg. Dwadzieścia procent części potrzebnych do budowy Olliego, zostało wykonanych przy użyciu drukarek 3D, co znacząco obniżyło koszty produkcji. Opisywany autobus podczas jazdy uczy się pokonywanej trasy, dzięki czemu przynajmniej teoretycznie każdy następny kurs powinien być bardziej dopracowany. Olli wyposażony jest w szereg czujników, umiejących omijać przeszkody, zarówno statyczne, jak i ruchome. Miasto Berlin ma w planach zamówienie 50 sztuk tego typu autobusów, które miałby być dostarczone do końca 2017 roku. Co ważne, Olli jest pojazdem elektrycznym nie emitującym żadnych zanieczyszczeń do atmosfery. Aby przejechać się autonomicznym autobusem, trzeba będzie skorzystać z aplikacji przeznaczonej na urządzenia mobilne. Gdy zamówimy przejazd, autobus przyjedzie po nas, znając naszą wcześniejszą lokalizację dzięki wykorzystanej aplikacji. Celem tego projektu jest ograniczenie korków w mieście, które są sporym problemem utrudniającym komunikację mieszkańcom Berlina. Docelowo w ciągu najbliższych 5 lat po Berlinie ma jeździć kilkaset takich pojazdów. Pomimo tego, że przejazdy nimi będą darmowe nie brakuje sceptycznych głosów. Według wielu osób, tego typu rozwiązania mogą wprowadzić jeszcze więcej komunikacyjnego chaosu na ulicach Berlina, powodując przy tym duże niebezpieczeństwo. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.