Wiadomości OZE Inwestorzy kontra 6 największych sieci fast food 26 lutego 2019 Wiadomości OZE Inwestorzy kontra 6 największych sieci fast food 26 lutego 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Toczy się właśnie spór pomiędzy największymi sieciami fast food a inwestorami. Co jest jego przedmiotem? Ochrona środowiska. Koalicja funduszy inwestycyjnych posiadająca łącznie 6,5 biliona dolarów wystosowała apel do sieci fast food w sprawie wypracowania wspólnego planu działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Produkcja ‘szybkiego jedzenia’ niesie za sobą duże następstwa ekologiczne, w tym emisję dwutlenku węgla, czy wzrost zużycia wody. Zaczęło się od Stanów Zjednoczonych, ale szybko rozprzestrzeniło się do Europy i Polski. O czym mowa? O fast foodach. Żyjąc w pośpiechu i nie mając czasu na gotowanie, sięgamy po ‘szybkie jedzenie’. Być może nie zdajemy sobie sprawę z zagrożenia, jakie niosą one dla środowiska. Niedawno grupa 80 inwestorów skierowała list do sześciu największych sieci fast food w USA w celu opracowania modelu racjonalnego wykorzystywania przemysłu wołowego. Inwestorzy proszą o przedstawienie skutecznych metod, które miałyby zmniejszyć zagrożenie związane z wykorzystywanym mięsa i produktów mlecznych do wiosny tego roku. Ich inicjatywa wspierana jest przez Centrum Międzynarodowe ds. Odpowiedzialności Korporacyjnej (ICCR), która wcześniej prowadziła rozmowy na temat zagrożeń wodnych i wylesień. List został skierowany do firm: McDonald’s, Burger King, Domino’s Pizza, Chipotle Mexican GRILLS, Wendy’s Co. i Yum! Brands (właściciel Pizza Hut, KFC). Celem tej inicjatywy jest współpraca inwestorów z dużymi i znaczącymi sieciami fast food na rzecz środowiska naturalnego i rolnictwa. Jak informuje BBC, sieci fast foodów mają wyznaczyć sobie cele i informować o postępach opinię publiczną. W odpowiedzi na list sieci fast food odrzucają zarzuty braku działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Rzecznik McDonald’s podaje, że firma w 2018 roku przyjęła cele redukcji emisji gazów cieplarnianych w łańcuchu dostaw i do 2030 roku uda się jej zapobiec emisji 150 mln ton gazów cieplarnianych. Popularność jedzenia fast food rośnie, a tym samym rośnie zapotrzebowanie na wołowinę. Dla określenia skali działalności przykładowo McDonald żywi 1% populacji światowej, wydając co sekundę 75 hamburgerów. Eksperci przewidują, że w ciągu najbliższych 30 lat produkcja nabiału i mięsa przyczyni się do emisji 70 % gazów cieplarnianych i aby wykarmić 10 mld ludzi, spożycie mięsa i mleka musiałoby zostać zmniejszone o 90%. – Każdego dnia około 84 milionów dorosłych spożywa fast foody w samych Stanach Zjednoczonych, ale niewygodna prawda o wygodnym jedzeniu polega na tym, że wpływ sektora mięsnego i produktów mlecznych nie jest zrównoważony – mówi Jeremy Coller, szef Coller Capital. Foto: Flickr Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.