Wiadomości OZE Irlandia nie wypełni celu OZE do 2020 roku 08 marca 2019 Wiadomości OZE Irlandia nie wypełni celu OZE do 2020 roku 08 marca 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Irlandia nie zrealizuje swoich celów w zakresie energii odnawialnej do 2020 r., – wynika z raportu wydanego przez Irlandzki Urząd ds. Zrównoważonej Energii (SEAI). Pokazuje on, że Irlandia nadal jest w dużym stopniu uzależniona od paliw kopalnych. Pochodzi z nich nadal aż 90% energii w tym kraju. Mówi się, że rok 2017 był rekordowym rokiem dla odnawialnych źródeł energii w irlandzkiej sieci elektrycznej, ale kraj ten wciąż pozostaje w tyle, jeśli chodzi o osiągnięcie celów określonych w unijnej dyrektywie w sprawie energii odnawialnej. Irlandia zobowiązała się do pozyskania 16% całkowitej energii ze źródeł odnawialnych do 2020 r. Raport SEAI pokazuje jednak, że pod koniec 2017 r. jedynie 10,6% energii zużywanej w Irlandii pochodziło ze źródeł odnawialnych. Irlandia zajęła 22. miejsce w Unii pod względem ogólnego udziału energii odnawialnej, a 26. w postępie na drodze do osiągnięcia celów w zakresie energii odnawialnej do 2020 r., W sprawozdaniu stwierdza się, że jest „jasne” to, iż Irlandia nie będzie w stanie osiągnąć swoich celów, potencjalnie narażając się tym samym na wysokie kary. Eksperci ds. klimatu wcześniej ocenili, że brak celu w wysokości 16% może skutkować karami w wysokości około 600 milionów euro. W 2018 r. ówczesny minister ds. działań w dziedzinie klimatu Denis Naughten stwierdził, że będzie on znacznie niższy. – Musimy poczynić postępy we wszystkich dziedzinach zużycia energii i szybko zwiększyć wykorzystanie odnawialnych źródeł energii przez ogrzewanie i transport, jeśli poważnie podchodzimy do problemu redukcji emisji dwutlenku węgla w Irlandii – powiedział Jim Gannon, dyrektor generalny SEAI. – Przejście do w dużej mierze zelektryfikowanej floty pasażerskiej, wraz z uwzględnieniem alternatywnych paliw, takich jak biogaz i wodór do celów handlowych, transportu publicznego i frachtu, są niezbędne do dekarbonizacji naszego systemu transportu – dodał. Minister ds. Komunikacji, Richard Bruton powiedział, że wkrótce opublikowany zostanie kompleksowy plan działań na rzecz klimatu. – Pokaże on szereg działań w różnych sektorach społeczeństwa z jasnym harmonogramem, a naszym celem będzie wdrożenie i zniesienie ambicji Irlandii – zadeklarował. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.