Wiadomości OZE Jak obecnie wygląda rynek produkcji baterii do samochodów elektrycznych? 15 lipca 2019 Wiadomości OZE Jak obecnie wygląda rynek produkcji baterii do samochodów elektrycznych? 15 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Jednym z najpoważniejszych minusów samochodów elektrycznych jest ich ograniczony zasięg, który jest związany z wydajnością zamontowanych w pojeździe baterii oraz dostępnością stacji ładowania. Rozwiązanie pierwszego problemu starają się opracować naukowcy. Celem jest znaczne zwiększenie zasięgu, czyli trasy możliwej do przebycia na jednym ładowaniu. W ciągu ostatnich miesięcy słyszeliśmy chociażby o nowości, jaką są baterie do samochodów elektrycznych pozyskiwane w procesie recyklingu. Co więcej, już teraz produkowane są pojazdy, których zasięg wynosi nawet 540 km na jednym ładowaniu, a wraz z rozwojem technologicznym parametry te z pewnością ulegną poprawie. Stopniowo skracany jest też czas, który należy poświęcić na ładowanie – pojawiła się już stacja ładowania pojazdów elektrycznych, która oferuje rekordową moc 450 kW. – Jako Świat OZE staramy się monitorować rynek samochodów elektrycznych, szczególnie w kwestii baterii i akumulatorów. Co się okazuje: mają one z roku na rok większe zasięgi i mogą więcej, ale niosą też ze sobą pewne zagrożenia. W Chinach tylko w 2019 r. doszło do trzech incydentów, w których samochody elektryczne uległy samospaleniu. Wynikało to z tego, że ich akumulatory po prostu zapaliły się. Z drugiej strony, Amnesty International apeluje do wszystkich producentów samochodów elektrycznych, aby zaprzestali wykorzystywania akumulatorów, które pochodzą z miejsc, gdzie praca wykonywana jest w sposób nieetyczny, a zmuszane do pracy są same dzieci. Niemniej jednak na północy Europy szykują się bardzo dobre wieści: w Norwegii uruchomiono pierwsze na świecie ładowarki indukcyjne. Ładowanie odbywa się w sposób bezprzewodowy, a korzystać z nich mogą taksówki miejskie – podkreśliła Joanna Maraszek, redaktorka portalu Świat OZE. Awaryjność samochodów elektrycznych z pewnością będzie w przyszłości zmniejszana. Warto bowiem podkreślić, że samospalenia najczęściej wiążą się z nadmierną eksploatacją takich pojazdów – nieprzypadkowo najwięcej zapaleń dotyczy chińskich samochodów dostawczych. O wzrastającym popycie i zainteresowaniu pojazdami elektrycznymi zaświadcza nawet popkultura – jak niedawno się dowiedzieliśmy, niebawem za kierownicą elektrycznego Astona Martina Rapide E zasiądzie sam James Bond. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.