Polska Już dziś do gdańskiego zoo dojedziemy autonomicznym autobusem! 06 września 2019 Polska Już dziś do gdańskiego zoo dojedziemy autonomicznym autobusem! 06 września 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Ekologiczne i efektywne energetycznie budownictwo dla rodzin i miast W Mysłowicach powstaje pierwszy modułowy budynek społeczny w Polsce. Za projekt odpowiada zespół naukowców, projektantów i technologów skupionych w konsorcjum badawczo-rozwojowego DMD-M z udziałem spółki DMDmodular z podkrakowskiej Skawiny, Politechniki Krakowskiej oraz firmy Lightoffo. To szansa dla samorządów w Polsce na budowę ekologicznych i efektywnych energetycznie obiektów, które mogą powstać w zaledwie 4,5 miesiąca. Już dziś do gdańskiego zoo będzie można dojechać autonomicznym autobusem napędzanym silnikiem elektrycznym. To na razie faza testowa. „Kierowcą” będzie co prawda komputer, ale dla bezpieczeństwa na pokładzie znajdzie się także człowiek – operator. Gdańsk bierze udział w międzynarodowym projekcie Sohjoa Balti, wynikiem czego na ulice miasta trafią dwa autonomiczne autobusy. Na razie sprawdzany będzie jeden. Wyjedzie w piątek, 6 września i będzie użytkowany przez 24 dni, siedem dni w tygodniu. Jak i gdzie z niego korzystać? Bez kierowcy, spalin i z krótkim czasem oczekiwania Autobus EZ10 firmy EasyMile sterowany komputerem będzie jeździł przynajmniej dwa razy na godzinę, czas oczekiwania będzie więc krótki. Przystanek początkowy znajduje się przy ulicy Spacerowej. Trasa wiedzie przez przystanek pośredni przy parkingu samochodowym do przystanku końcowego przy Gdańskim Ogrodzie Zoologicznym (i z powrotem). Maszyna pomieści dziewięć osób. Pasażerowie nie zapłacą za bilet. Trasa jest zaprogramowana i sterowana przez komputer. Niemniej w pojeździe będzie znajdował się operator na wypadek nieplanowanych zdarzeń, czy pojawienia się przeszkód. EZ10 ma silnik elektryczny, nie wydziela spalin i jest cichy. Drugi pojazd jest traktowany jako zastępczy. Obecnie po zakończeniu mapowania trasy trwają szkolenia operatorów. Źródło: gdańsk.pl Źródło zdjęcia: Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.