Elektromobilność Już wkrótce: paszport baterii do samochodów elektrycznych. Co będzie potwierdzał? 30 grudnia 2021 Elektromobilność Już wkrótce: paszport baterii do samochodów elektrycznych. Co będzie potwierdzał? 30 grudnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Elektryczne pojazdy na stałe zagościły w wielu krajach. Jednak wciąż w przestrzeni publicznej słychać głosy sceptyków, którzy mówią, że samochody elektryczne wcale nie są ekologiczne. Czy mają rację i co można zrobić, aby elektromobilność była w pełni zrównoważoną branżą i formą transportu? Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? W ostatnich latach pojazdy elektryczne zyskały na popularności, a branża zaczęła się rozwijać niezwykle szybko i dynamicznie. Ma to również związek z przymusem ograniczenia emisji z różnych sektorów gospodarki, w tym z transportu. Transformacja tego sektora dotyczy zarówno osób prywatnych, jak i przedsiębiorców oraz przewoźników – na lądzie i w przestrzeni morskiej. Dlatego wszelkie pojazdy elektryczne są uważane za kluczowe w walce ze zmianami klimatu. Jednak wraz z rozrastającym się rynkiem rosną obawy o ekologiczny charakter tej formy mobilności. Najwięcej wątpliwości wśród ekspertów branżowych i sceptyków budzi zwiększenie produkcji akumulatorów i ich utylizacja. Wpływ produkcji akumulatorów na środowisko Produkcja nowych baterii samochodowych jest dla wielu ludzi i organizacji wątpliwa. Jako największe wyzwania i zagrożenia w branży elektromobilności podaje się np.: wydobywanie nowych surowców eksploatuje przyrodę,powoduje zanieczyszczenie,proces produkcji nie jest energooszczędny,wymaga zużycia sporej ilości wody,transportowanie ich spoza kontynentu nie jest ekologiczne,naruszane są prawa ludzi ciężko pracujących przy wydobyciu,jeśli energia do ładowania pochodzi z węgla nie jest eko,finalny produkt jest nietrwały. – Baterie wielokrotnego ładowania mogą stwarzać poważne zagrożenia społeczne i środowiskowe. Obejmują one wydobycie minerałów (praca dzieci, niebezpieczne warunki pracy, prawa ludności rdzennej), procesy produkcyjne (ślad węglowy, CO2, zużycie wody, utrata różnorodności biologicznej, zanieczyszczenia) i znacząco wpływają na ogólną trwałość produktu końcowego – podała organizacja GBA. GBA informuje, że niezbędnym krokiem dla rozwoju branży jest dostarczenie konsumentom rzetelnych informacji o bateriach, ich pochodzeniu, ekologii i dalszej eksploatacji. Bateria godna zaufania Global Battery Alliance (GBA) zrzesza 80 przedsiębiorstw, organizacji rządowych i pozarządowych, aby budować zrównoważoną przyszłość dla elektromobilności. Promują rozwiązania bazujące na odpowiedzialnej produkcji i recyklingu. Organizacja chce stworzyć certyfikację baterii do elektryków. Kwestię paszportu akumulatorów rozważano już podczas Światowego Forum Ekonomicznego, a GBA ma nadzieję, że paszporty będą funkcjonować pod koniec przyszłego roku. Jakie auto elektryczne wybrać? Rekordowa oferta samochodów elektrycznych w Polsce Cyfrowy paszport baterii byłby nośnikiem informacji o jej historii, toku produkcji, pochodzeniu i recyklingu. Paszport zawierałby szczegółowe informacje o tym, co zrobić ze sprzętem po zużyciu i w jaki sposób najlepiej go ponownie spożytkować. GBA chce tym samym stworzyć ramy dla producentów baterii i wygenerować uniwersalny model jakościowy, który pozwoli porównywać dane akumulatory pod wieloma względami. Jeżeli paszporty się przyjmą, wiele obaw związanych z elektromobilnością będzie mogło zniknąć. Pod warunkiem uczciwych praktyk koncernów i producentów. źródło: ebiketips.road.cc, globalbattery.org Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.