Wiadomości OZE Komisja Europejska chce obniżyć górny limit emisji dwutlenku węgla przez samochody 16 listopada 2017 Wiadomości OZE Komisja Europejska chce obniżyć górny limit emisji dwutlenku węgla przez samochody 16 listopada 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Biuro prasowe Komisji Europejskiej poinformowało o propozycji zaostrzenia norm dla samochodów osobowych i dostawczych, dotyczących emisji dwutlenku węgla. Zgodnie z założeniami projektu Komisji Europejskiej ilość dwutlenku węgla generowanego przez nowe samochody musiałaby być zredukowana o 30% do roku 2030 i o 15% do roku 2025 w porównaniu do limitu emisji z roku 2021. Normy obowiązujące od 2015 roku określają limit emisji dla pojazdów osobowych na 130 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Wskaźnik ten będzie musiał ulec obniżeniu do poziomu 95 gramów już niebawem, bo w roku 2021. Propozycje Komisji Europejskiej przewidują ponadto, że za każdy gram dwutlenku węgla powyżej ustalonego limitu obowiązywałaby kara 95 euro od każdego nowego pojazdu zarejestrowanego na terytorium UE. Na propozycje przedstawione przez Komisję Europejską sceptycznie zareagowało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, które uznało je za nierealistyczne i trudne do spełnienia. Ponadto w dokumencie jest mowa o przeznaczeniu 800 milionów euro na rozwój infrastruktury dla samochodów napędzanych paliwami alternatywnymi, w tym również dla pojazdów elektrycznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.