Elektromobilność Kompaktowe elektryki w paryskim szyku 03 września 2020 Elektromobilność Kompaktowe elektryki w paryskim szyku 03 września 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Pierwsze 20 sztuk najmniejszego elektrycznego Citroena wyjechało na ulice Paryża. Samochody zostały udostępnione w usłudze carsharingu Free2Move przez jeden z największych światowych koncernów motoryzacyjnych PSA. Przyjaciel mieszkańców Francuski w pełni elektryczny mikro-samochód o nazwie Ami (z francuskiego przyjaciel) poznaliśmy w marcu tego roku. Od początku producenci zapowiadali, że będzie przeznaczony do usługi carsharing. Obietnica została spełniona. Pierwsza dwudziestka Citroenów jest już dostępna w aplikacji. To komfortowe auto, którym mogą poruszać się dwie osoby. Osiąga maksymalną prędkość 45 km/godz. Koszt wypożyczenia to 0,39 € za minutę, 18 € za pierwszą godzinę (następnie 9 € za godzinę) i 60 € za dzień. Przy miesięcznym abonamencie w wysokości 9,90 €, koszt wynajmu wynosi 0,26 € za minutę, 12 € za godzinę (6 € za godzinę) i 40 € za dzień. Samochody są codziennie ładowane i konserwowane. Oryginalne projekty Samochody zostały zaprojektowane z myślą o mieście i jego mieszkańcach. Pierwszą dwudziestkę mikro-citroenów pomalowano w charakterystyczne barwy nawiązujące do symboliki każdej z dwudziestu dzielnic francuskiej stolicy, m.in.: Pigalle, Montmartre, Belleville, Saint-Germain des Prés, Marais. Pomysł ma ukazywać różnorodność Paryża, a inspiracją były rozmowy z samymi mieszkańcami. Wśród tych osób są m.in. David Twose, malarz z Montmartre; Maria Romualdo, zarządca kamienicy w Pigalle czy Martine Fabrègue, pracująca w schronisku młodzieżowym „Les Piaules” w Belleville. Tysiące aut elektrycznych znikną z Paryża. To także lekcja dla Polski Wybierz i jedź Paryż jest jedną z najbardziej zatłoczonych europejskich stolic. W czerwcu z miasta zniknęły elektryczne auta dostarczane przez najsłynniejszy system carsharingu na świecie Autolib. Do wykorzystania pozostało kilkaset stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Na reakcję nie trzeba było długo czekać. W tej chwili paryżanie mogą wybrać odpowiedni dla siebie środek transportu – Smarta od ShareNow, Zoe z usługi Zity, Citroena C-Zero od Free2Move. Do tej kolekcji dołączył Citroen Ami. Źródło: free2move.com, fr-media.citroen.com Fot. © Citroën Communication / DR Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.