Wiadomości OZE Komu może zaszkodzić rozwój elektromobilności w naszych miastach? 10 września 2018 Wiadomości OZE Komu może zaszkodzić rozwój elektromobilności w naszych miastach? 10 września 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Rozwój transportu elektrycznego to szansa dla dużych miast na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. Niemniej jednak na elektromobilności mogą stracić firmy sprzątające, które nie spełniają rygorystycznych wymagań dotyczących paliw alternatywnych w swoich pojazdach. Samorządy oraz przedsiębiorcy alarmują, że do 2020 roku będą płacić więcej m.in. za wywóz śmieci. Jest to efekt wejścia w życie Ustawy o Elektromobilności i Paliwach Alternatywnych. Jak wynika z przepisów nowego aktu prawnego, firmy odpowiedzialne za sprzątanie miasta czy wywóz śmieci będą musiały mieć w swojej flocie 10% pojazdów elektrycznych. Jeśli nie spełnią tego wymogu, grozi im utrata samorządowych kontraktów. Dotyczy to wielu sektorów i pojazdów: śmieciarek, odśnieżarek, zamiatarek itd. Co dziesiąty z tych pojazdów będzie musiał być zasilany przez prąd. O ile nikt nie kwestionuje dobrej intencji ustawodawców, to sposób realizacji wymagań pozostawia wiele do życzenia. „Takich elektrycznych pojazdów nie ma. Firmy, które je produkują, dopiero testują prototypy. Pierwsze mają się pojawić w 2020 roku”, mówi Marek Wójcik, pełnomocnik zarządu Związku Miast Polskich. Nazywa on proponowane obostrzenia „nieuzasadnionymi i nieracjonalnymi”. Sama ustawa o elektromobilności weszła w życie w lutym tego roku. „Elektromobilność może stać się napędem nowoczesnej gospodarki, przyczynić się do wzrostu innowacyjności w sektorze energetycznym oraz stanowić skuteczne narzędzie w walce z zanieczyszczeniem powietrza”, komentował wtedy minister energii, Krzysztof Tchórzewski. źródło: wnp.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.