Elektromobilność Kraków boryka się z deficytem stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych 22 stycznia 2018 Elektromobilność Kraków boryka się z deficytem stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych 22 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Do wielu miast promujących działania związane z elektromobilnością należy także Kraków, który sukcesywnie inwestuje pieniądze w kolejne rozwiązania z tej branży. Choć po ulicach stolicy Małopolski poruszają się już elektryczne autobusy oraz samochody przeznaczone do carsharingu, to rzeczywistość wcale nie jest taka optymistyczna. Aby można było swobodnie poruszać się po mieście samochodami elektrycznymi konieczne jest zbudowanie odpowiedniej infrastruktury ładującej tego typu pojazdy. Co prawda na terenie Krakowa postawiono kilka takich ładowarek, umiejscowionych obok sklepów sieci IKEA, jednak nie jest to infrastruktura będąca realną odpowiedzią na bieżące zapotrzebowanie. Szwedzka sieć poinformowała bowiem w swoim komunikacie, iż Złącza o mocy 22 kW pozwalają na naładowanie akumulatorów do pełna w przeciągu od jednej do maksymalnie trzech godzin. Nie jest to bynajmniej imponujący wynik, ponieważ stacje szybkiego ładowania (o mocy 50 kW) umożliwiają zasilenie pojazdu w energię w czasie do pół godziny. Takich jednak w Krakowie brakuje. Powyższy impas będzie generował kolejne problemy, bowiem tylko w okresie od stycznia do listopada 2017 r. w Krakowie zarejestrowano 140 samochodów elektrycznych oraz 1521 hybrydowych. Ze względu na problem z dostępnością do stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych firma Electric Taxi zdecydowała się na opuszczenie Krakowa. Przedsiębiorstwo dysponujące na terenie miasta 15. elektrycznymi Nissanami Leaf z powodu problemów z ładowaniem przeniesie się do Jaworzna, gdzie już niebawem pojawią się aż trzy stacje szybkiego ładowania. – Jesteśmy dobrym promotorem elektromobilności, bo nasze pojazdy wyróżniają się. Wszystkie są takie same. Pasażerowie zawsze są ciekawi, a nasi kierowcy tłumaczą, czym są pojazdy elektryczne, jak je ładować – powiedział Maciej Oleksy z Electric Taxi w wywiadzie dla portalu dziennikpolski24.pl. W odpowiedzi na słowa przedstawicieli Electric Taxi krakowscy urzędnicy zapewnili, że już w marcu na terenie miasta pojawią się odpowiednie stacje ładowania pojazdów, połączone z systemem umożliwiającym wypożyczenie elektrycznych samochodów. Wiele wskazuje na to, że są to jedynie puste obietnice, ponieważ według poprzednich deklaracji powyższy system miał rozpocząć swe działanie już pod koniec ubiegłego roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.