Wiadomości OZE Krakowskie MPK testuje autobus z systemem odzyskiwania energii 29 września 2015 Wiadomości OZE Krakowskie MPK testuje autobus z systemem odzyskiwania energii 29 września 2015 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Krakowski przewoźnik rozpoczął testy autobusu firmy Mercedes-Benz Citaro, który zgodnie z oświadczeniem producenta jest obecnie najnowocześniejszym seryjnie produkowanym autobusem miejskim na świecie. Autobus kursuje już na linii 124 od przystanku os. Podwawelskie do przystanku Wieczysta. Testy autobusu potrwają do 13 października. Cechą wyróżniającą testowany przez MPK SA w Krakowie autobus o długości 12 metrów jest przede wszystkim możliwość odzyskiwania energii hamowania dzięki modułowi rekuperacyjnemu. To przyczynia się do znacznej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2 wpływając korzystnie na środowisko. Warto podkreślić, że wartości spalin w tym autobusie są znacznie mniejsze od wartości granicznych normy Euro VI. Norma Euro VI wprowadza zmniejszenie emisji cząstek stałych o 66 proc. i tlenków azotu aż o 80 proc. w porównaniu do Euro V. Prezentowany pojazd wyposażony w silnik OM936 o pojemności 7,7 l i mocy 220 kW ogranicza te emisje znacznie bardziej – cząstki stałe o dodatkowe 80 proc., a tlenki azotu o dodatkowe 50 proc. w stosunku do podanych wartości granicznych. Rzeczywiste emisje tych szkodliwych substancji są na granicy wykrywalności. W autobusie istnieje możliwość zastosowania elektronicznego programu stabilizującego tor jazdy ESP, dotychczas znanego z pojazdów osobowych i autobusów turystycznych. System ten kontroluje trakcję i poślizg integrując układy ABS i ASR. Autobus jest także wyposażony w system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Poza bezpieczeństwem autobus zapewnia także wysoki komfort podróży. Pojazd jest klimatyzowany, wyposażony w nowoczesny system informacji pasażerskiej i monitoring. Przy każdych drzwiach znajduje się obniżone wejście do wysokości 320 mm, a dla pasażerów o ograniczonej mobilności została zamontowana dodatkowo rampa, długi peron na wózek inwalidzki i dziecięcy oraz dodatkowe oświetlenie LED wbudowane w poręcze. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.