Elektromobilność Ładowanie samochodów w czasie jazdy staje się faktem 06 czerwca 2017 Elektromobilność Ładowanie samochodów w czasie jazdy staje się faktem 06 czerwca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Jak wiadomo, mimo olbrzymiej ilości niezaprzeczalnych zalet samochodów elektrycznych, ich użytkownicy borykać się muszą z kilkoma „drobnymi” niedogodnościami. Podstawową i najbardziej uprzykrzającą życie użytkowników wadą są ograniczone możliwości baterii, których konieczność ładowania powoduje, że użytkowanie samochodu elektrycznego nadal jest mniej praktyczne od jego konwencjonalnego konkurenta. Z tym problemem postanowiła się uporać firma Qualcomm znana z produkcji podzespołów dla telekomów. Obecnie rozpoczęła badania nad technologią bezprzewodowego ładowania pojazdów z napędem elektrycznym podczas jazdy. Qualcom poinformował, że trzy lata po tym, jak z powodzeniem przetestowano na torze wyścigowym Formuły E technologię Qualcomm Halo WEVC (wireless electric vehicle charging), sukcesem zakończyły się kolejne testy i badania. Testy ładowania z mocą 20 kW przeprowadzano dla dwóch samochodów jednocześnie. Oba poruszały się z prędkością 100 km/h. Technologia ładowania samochodu w czasie jazdy (DEVC) została opracowana w oparciu wcześniej opracowanej koncepcji WEVC, która pozwalała bezprzewodowo naładować pojazd w czasie postoju. Testy technologii ładowania w trakcie postoju DEVC były prowadzone w Nowej Zelandii, a współfinansowała je Unia Europejska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.