Wiadomości OZE LEM Thunder – motocykl do zadań specjalnych tworzony przez studentów Politechniki Wrocławskiej 18 kwietnia 2018 Wiadomości OZE LEM Thunder – motocykl do zadań specjalnych tworzony przez studentów Politechniki Wrocławskiej 18 kwietnia 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… LEM Thunder to motocykl, który wedle założeń ma być przystosowany do najtrudniejszych warunków pogodowych i intensywnej eksploatacji. Jedną z wyróżniających go cech będzie elektryczny napęd, który jak do tej pory w motocyklach tego rodzaju był rzadkością. Studenci z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych dążą do tego, by LEM Thunder wystartował w zawodach SmartMoto Challenge, które odbędą się w Barcelonie jeszcze tego roku, i osiągnął w nich sukces. „Będzie to motocykl elektryczny przystosowany do najtrudniejszego rajdu świata, jakim jest Dakar. Planujemy wyposażyć go we wszystkie potrzebne funkcje i udoskonalenia, aby mógł stawić czoła najtrudniejszym wyzwaniom. Mamy spore doświadczenie jako uczestnicy takich zawodów, bo z naszymi motocyklami elektrycznymi pojawiamy się w Barcelonie regularnie od 2013 roku” – powiedział Szymon Duda, lider projektu LEM Thunder. Planowo zamontowany w motocyklu silnik ma mieć moc 30kW oraz moment obrotowy 250Nm, który dostępny będzie od zerowego momentu obrotowego, co zapewni bardzo dobre przyśpieszenie. Zasięg motocykla wynosić będzie dziewięćdziesiąt kilometrów, czyli wartość uznawaną za wystarczającą w kontekście zbliżających się zawodów w Katalonii. Studenci Politechniki Wrocławskiej dążą do tego, by sama konstrukcja była jak najlżejsza. Wszystko po to, by poprawić osiągi oferowane przez elektryczny motocykl. Do jego budowy wykorzystują więc elementy wytworzone dzięki drukarkom 3D oraz włókno węglowe. Polecamy również nasz materiał o motocyklu LEM Falcon: Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.