Polska Lidl: zamiast plastiku – tatuaż! 09 grudnia 2019 Polska Lidl: zamiast plastiku – tatuaż! 09 grudnia 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Do końca 2019 roku sieć sklepów Lidl częściowo zrezygnuje z pakowania warzyw i owoców w plastik. Zamiast tego, na skórkach wybranych produktów pojawią się specjalne „tatuaże”. Od 1 grudnia w Lidlu pojawiła się nowa seria warzyw BIO – informacje o tym, że wybrany produkt jest ekologiczny znajdziemy bezpośrednio na skórce. Dzięki temu towary będą dostępne bez plastikowej folii, co do końca roku ma wyeliminować ze sklepów sieci 150 ton plastiku. „Tatuaże”, które zastąpią foliówki wykonywane są w całkowicie bezpieczny sposób, za pomocą naturalnej wiązki światła. – Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel firmy odpowiadającej za nowe oznakowanie produktów. Początkowo „tatuaże” mają pojawić się na selerach oraz dyniach. Mniej plastiku nie tylko na warzywnym Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka prasowa Lidl Polska, przedstawiła zobowiązania, jakie podejmie firma w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100% opakowań z tworzyw sztucznych, które dostępne będą w sieci Lidl będzie można recyklingować, a całkowite zużycie plastiku w firmie ma spaść o 20%. – Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem – powiedziała Robaszkiewicz w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.